المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : مذكرة داخلية

مصراوية
11-01-2009, 12:58 PM
Dear STAFF
Please be advised that these are NEW rules and regulations implemented to raise the efficiency of our firm

Dress Code

It is advised that you come to work dressed according to your salary.

If we see you wearing Prada shoes and carrying a Gucci bag, we assume you are doing well financially and therefore do not need a pay raise

If you dress poorly, you need to learn to manage your money better, so that you may buy nicer clothes, and
therefore you do not need a pay raise.

If you dress just right, you are right where you need to be and therefore you do not need a pay raise.

TRANSPORTATION:It is advised that you come to work driving a car according to your salary

a) If we see you driving a CAMRY/CIVIC, we assume you are doing well financially and therefore you do not need a raise

b) If you drive a 10 year old car or taking public transportation, we assume you must have lots of savings therefore you do not need a raise

c) If you drive a Pickup, you are right where you need to be and therefore you do not need a raise.

Holidays

Each employee will receive 104 personal days a year. They are called Saturday & Sunday

Compassionate Leave

This is no excuse for missing work. There is nothing you can do for dead friends, relatives or co-workers. Every effort should be made to have non-employees attend to the arrangements.

In rare cases where employee involvement is necessary, the funeral should be scheduled in the late afternoon.
We will be glad to allow you to work through your lunch hour and subsequently leave one hour early.

المهلهل
11-01-2009, 01:10 PM
ما يسير بالعربي

مصراوية
11-01-2009, 01:11 PM
SICK DAYS

We will no longer accept a doctor Medical Cert as proof of sickness.
- If you are able to go to the doctor, you are able to come to work.

Toilet Use
Entirely too much time is being spent in the toilet. There is now a strict three-minute time limit in the cubicles

At the end of three minutes, an alarm will sound, the toilet paper roll will retract, the cubicle door will open, and your picture will be taken.

After your second offence, your picture will be posted on the company notice board under the 'Chronic Offenders'category

Anyone caught smiling in the picture will be sanctioned under the company's mental health policy

Lunch Break
Skinny people get 30 minutes for lunch, as they need to eat more so that they can look healthy

Normal size people get 15 minutes for lunch to get a balanced meal to maintain their average figure
Chubby people get 5 minutes for lunch, because that's all the time needed to drink a Slim-Fast.

Thank you for your loyalty to our company. Remember we are an employer of choice and we are here to provide apositive employment experience. Therefore, all questions, comments, concerns, complaints, frustrations,irritations, aggravations, insinuations, allegations, accusations, contemplations, consternation and input should be directed elsewhere..Your good Manager

ناصر العمادي
11-01-2009, 01:12 PM
أيه ده ..ممكن ترجمه بالعربي >> أصل أنا مبعرفش انجليزي :shy::shy:

يعني أزا عايزه نشاركك في الموزوع ..:nice::nice:

او أزا تئدري تترجميها بالفرنسي لأن سئافتي فرنساويه :shy::shy:

مصراوية
11-01-2009, 01:14 PM
المشكله اني لو ترجمتها عربي
مش هيكون معناها واضح كده

بالانجليزي المعني أوضح

ده عن مدير جديد حب يثبت وجوده في الشركة وانه مدير ناجح
فكره ه الموظفين في عيشتهم

بوحارب
11-01-2009, 01:19 PM
بئولك ايه يامدنوزيل مصراويه:looking:

سيبي عنك الكلام ده وخلينا في اللغه العربية بتاعتنا:looking:

كما ان نافوخي مش ااادر يترجم دول الكلمات :looking:

روحي يختي ربنا يوفئك :looking:

مع تحيات اخوكي الصوغير بوحارب حسنين عباس الفيومي :happy:

ناصر العمادي
11-01-2009, 01:24 PM
بئولك ايه يامدنوزيل مصراويه:looking:

سيبي عنك الكلام ده وخلينا في اللغه العربية بتاعتنا:looking:

كما ان نافوخي مش ااادر يترجم دول الكلمات :looking:

روحي يختي ربنا يوفئك :looking:

مع تحيات اخوكي الصوغير بوحارب حسنين عباس الفيومي :happy:

:eek5::eek5::eek5: أزيك ياواد أبو حارب

أنت متعرفش تترجم ليه ..مش أنت بتاع الجامعه وبتاخود أنجليزي ..

طب نورنا بكلمتين ينوبك سواب يابني ..

بوحارب
11-01-2009, 01:27 PM
:eek5::eek5::eek5: أزيك ياواد أبو حارب

أنت متعرفش تترجم ليه ..مش أنت بتاع الجامعه وبتاخود أنجليزي ..

طب نورنا بكلمتين ينوبك سواب يابني ..

مابعرفشي يابابا ما بعرفشي

دنا لسى جديد في الكولية ديه يا حج ناصر :(

الا ما اولتلي يا بابا متى هتتعلم انجليزي وتبئى جدع :eek5:

**قطـــــر**
11-01-2009, 01:35 PM
هههههههههههههههه

أى شركــــــه منزله هالتعميـــــــم الداخلـى خلينا نشرد منهــــا

مشكوره إختى مصراويـــه
على المذكــره اللى حتخلى الموظف يجى الدوامـ,, على الميكروبــــاص علشان يزيد راتبـــه

غزلان
11-01-2009, 01:36 PM
ولايهمكم ناصر وبوحارب

بترجم لكم
Holidays

Each employee will receive 104 personal days a year. They are called Saturday & Sunday

وسيتلقى كل موظف اشخاص في 104 يوما في السنه يوم السبت والأحد:telephone:

ناصر العمادي
11-01-2009, 01:41 PM
مابعرفشي يابابا ما بعرفشي

دنا لسى جديد في الكولية ديه يا حج ناصر :(

الا ما اولتلي يا بابا متى هتتعلم انجليزي وتبئى جدع :eek5:

انا جدع من غير الأنجليزي ياواد ..:anger1::anger1:

أنت عايزني بعد مشيبت أتعلم ..<<دنتا بتأزن في خرابه :tease:

أئولك أيه خلينا زي محنا والحمدلله :nice::nice:

ناصر العمادي
11-01-2009, 01:43 PM
ولايهمكم ناصر وبوحارب

بترجم لكم
Holidays

وسيتلقى كل موظف اشخاص في 104 يوما في السنه يوم السبت والأحد:telephone:

:eek5::eek5::eek5: غزلان ممكن تترجمين اللي كتبتيه بالعربي ..:secret:

بعدين أخبر الموضوع كبير ويمكن أربعين سطر وأشوفج أختصرتيه وعصرتيه في سطر واحد ..<<< صج عجيبه ...الله يحفظك مو محسوده :tease::tease:

غزلان
11-01-2009, 01:47 PM
:eek5::eek5::eek5: غزلان ممكن تترجمين اللي كتبتيه بالعربي ..:secret:

بعدين أخبر الموضوع كبير ويمكن أربعين سطر وأشوفج أختصرتيه وعصرتيه في سطر واحد ..<<< صج عجيبه ...الله يحفظك مو محسوده :tease::tease:

كل موظف في 104 ايام في السنه بيلتقون باشخاص يوم السبت والأحد:anger1:

ناصر العمادي
11-01-2009, 01:53 PM
كل موظف في 104 ايام في السنه بيلتقون باشخاص يوم السبت والأحد:anger1:

:con2::con2::con2: .. والله مافهمت << مادري انا قفل ولا أنتي ماتعرفين تترجمين ...:tease::tease::tease:

مايصير تسهلين الشرح شوي ...بس شوي :nice::nice:

غزلان
11-01-2009, 02:02 PM
:con2::con2::con2: .. والله مافهمت << مادري انا قفل ولا أنتي ماتعرفين تترجمين ...:tease::tease::tease:

مايصير تسهلين الشرح شوي ...بس شوي :nice::nice:

اليوم تعبانه بعد اخاف اترجم اقلب الجمله ولا اوكيه بسهل لك

تقول الجمله ان عمان فازت على البحرين وتأهلت لكاس الخليج الدوره 19 ومنتخبنا كان لعبه طاش ماطاش

المهلهل
11-01-2009, 02:04 PM
انا اقولك الخلاصه ياخوي ناصر
يقولهم شلي موديكم الريس

ناصر العمادي
11-01-2009, 02:19 PM
اليوم تعبانه بعد اخاف اترجم اقلب الجمله ولا اوكيه بسهل لك

تقول الجمله ان عمان فازت على البحرين وتأهلت لكاس الخليج الدوره 19 ومنتخبنا كان لعبه طاش ماطاش

وانتي يعني لحين ماقلبتي الجمله :tease::tease::tease:

منتخبنا لعب متى انا اللي اعرفه اليوم مباراتنا المغرب << لعبوا من غير مايقولون :weeping::weeping::weeping:

اقول خلينا بدون ترجمه أحسن :nice::nice::nice:

انا اقولك الخلاصه ياخوي ناصر
يقولهم شلي موديكم الريس

:eek5::eek5::eek5: اها صحيح ..الله كريم ... انت متأكد من الترجمه :eek5:

شكلك مدرس انجليزي ..الله يحفظك ترجمتك عجيبه ..:nice::nice:

انا لو تميت معاكم بتجنن ...escapeescape

بنت المنتدى
11-01-2009, 02:26 PM
Lunch Break
Skinny people get 30 minutes for lunch, as they need to eat more so that they can look healthy

Normal size people get 15 minutes for lunch to get a balanced meal to maintain their average figure
Chubby people get 5 minutes for lunch, because that's all the time needed to drink a Slim-Fast.

:eek5::eek5::eek5:

غزلان
11-01-2009, 06:05 PM
[QUOTE=ناصر العمادي;3588614]وانتي يعني لحين ماقلبتي الجمله :tease::tease::tease:

منتخبنا لعب متى انا اللي اعرفه اليوم مباراتنا المغرب << لعبوا من غير مايقولون :weeping::weeping::weeping:

اقول خلينا بدون ترجمه أحسن :nice::nice::nice:

[COLOR="Blue"][SIZE="4"]

كيفي لعبوا عشاني امس بروفه حق لعبتهم اليوم:tease:

صمــت البــوح
11-01-2009, 06:13 PM
Lunch Break

:eek5::eek5::eek5:

ههههههههههههههههههههههههههههههه بنت المنتدى ماركزتي الا على سالفة الغدا ووقت البريك الي له لاتحاتين بيعطونج نص اليوم بريك للغدا
:tease::tease::tease:

صمــت البــوح
11-01-2009, 06:19 PM
Dear STAFF
Please be advised that these are NEW rules and regulations implemented to raise the efficiency of our firm

Dress Code

It is advised that you come to work dressed according to your salary.

If we see you wearing Prada shoes and carrying a Gucci bag, we assume you are doing well financially and therefore do not need a pay raise

If you dress poorly, you need to learn to manage your money better, so that you may buy nicer clothes, and
therefore you do not need a pay raise.

If you dress just right, you are right where you need to be and therefore you do not need a pay raise.

TRANSPORTATION:It is advised that you come to work driving a car according to your salary

a) If we see you driving a CAMRY/CIVIC, we assume you are doing well financially and therefore you do not need a raise

b) If you drive a 10 year old car or taking public transportation, we assume you must have lots of savings therefore you do not need a raise

c) If you drive a Pickup, you are right where you need to be and therefore you do not need a raise.

Holidays

Compassionate Leave

This is no excuse for missing work. There is nothing you can do for dead friends, relatives or co-workers. Every effort should be made to have non-employees attend to the arrangements.

In rare cases where employee involvement is necessary, the funeral should be scheduled in the late afternoon.
We will be glad to allow you to work through your lunch hour and subsequently leave one hour early.

أعزائي الموظفين

يرجى العلم بأن هذه القواعد واللوائح الجديدة التي تنفذ لرفع كفاءة شركتنا

القانون

هو أن تأتي للعمل وفقا ليرتدون الرواتب الخاصة بك.

إذا كان لنا أن نراكم ارتداء أحذية برادا ويحمل حقيبة غوتشي ، نفترض انك جيد ماليا ، وبالتالي ليسوا بحاجة الى زيادة في رواتب وأجور

إذا كنت ضعيفا اللباس ، عليك أن تتعلم كيف تدير أموالك بشكل أفضل ، بحيث يمكنك شراء أجمل الثياب ، و
لذلك لست بحاجة إلى زيادة في رواتب وأجور.

إذا كنت مجرد ثوب الحق ، فأنت تحتاج إلى الحق فيها ، وبالتالي تكون لست بحاجة إلى زيادة في رواتب وأجور.

النقل : وهو أن حضرتم الى العمل قيادة السيارة الخاصة بك وفقا للراتب

أ) وإذا كان لنا أن نراكم يقود سيارة كامري / المدنية ، ونفترض انك جيد ماليا ، وبالتالي لست بحاجة إلى رفع

ب) إذا كنت تقود السيارة البالغ من العمر 10 سنة أو اتخاذ وسائل النقل العام ، فإننا نفترض يجب أن يكون لديك الكثير من الادخار وبالتالي لست بحاجة إلى رفع

ج) اذا كنت تدفع بيك اب ، فأنت في المكان الذي تريد أن تكون ، وبالتالي لست بحاجة إلى إثارة.

الأعياد

وسيتلقى كل موظف 104 يوما في السنة الشخصية. وهم اليوم السبت و الاحد

إجازة

هذا ليس عذرا للعمل في عداد المفقودين. ليس هناك ما يمكنك القيام به لالقتلى الأصدقاء والأقارب أو زملاء العمل. ينبغي بذل كل جهد ممكن لعدم حضور الموظفين الى الترتيبات.

في الحالات النادرة التي تورط فيها موظف من الضروري ، وينبغي أن تكون الجنازة التي تقام في وقت متأخر من بعد الظهر.
سوف نكون سعداء تسمح لك للعمل من خلال موقعك الغداء ساعة وساعة واحدة ثم يغادر في وقت مبكر.

((( يعض الكلمات ادري فيها خطأ بالترجمه لان مترجم عن طريق برنامج كوبي وبيست يعني لان مو فاضي اترجم كلمه كلمه )))

بوعلي2
11-01-2009, 06:19 PM
ثقافتي اسبانيه مافهم انجليزي => اوه خف علينا بس :sneaky:

صمــت البــوح
11-01-2009, 06:31 PM
SICK DAYS

We will no longer accept a doctor Medical Cert as proof of sickness.
- If you are able to go to the doctor, you are able to come to work.

Toilet Use
Entirely too much time is being spent in the toilet. There is now a strict three-minute time limit in the cubicles

At the end of three minutes, an alarm will sound, the toilet paper roll will retract, the cubicle door will open, and your picture will be taken.

After your second offence, your picture will be posted on the company notice board under the 'Chronic Offenders'category

Anyone caught smiling in the picture will be sanctioned under the company's mental health policy

Lunch Break

Thank you for your loyalty to our company. Remember we are an employer of choice and we are here to provide apositive employment experience. Therefore, all questions, comments, concerns, complaints, frustrations,irritations, aggravations, insinuations, allegations, accusations, contemplations, consternation and input should be directed elsewhere..Your good Manager

أيام المرض

ونحن لن نقبل اي عذر طبي
-- إذا كنت قادرا على الذهاب الى الطبيب ، وكنت قادرا على المجيء للعمل.

استخدام المرحاض (( ونتوا بكرامه )) <<< مالها خص بالترجمه من عندي :tease:

لاينفق الكثير من الوقت في المرحاض. هناك الآن ثلاثة دقائق صارمة في للمرحاض

في نهاية الثلاث دقائق ، سيرن جرس الانذار ، وورق الحمام سوف يتراجع ، وسيفتح الباب ، وستأخذ لك صوره.

بعد الجريمة الثانية الخاصة بك ، وستكون صورتك في موقع الشركة معلقة في لوحة الإعلانات

من يضبط وهو يبتسم في الصورة لن تفرض الشركة عقوبات عليه في إطارالسياسة للصحة العقلية

استراحة الغداء

يمكن للناس الرشيقين (( طبعا بنت المنتدى مب من ضمنهم :tease:)) الحصول على 30 دقيقة لتناول الغداء ، لأنها تحتاج إلى المزيد من تناول الطعام حتى يتسنى لها النظر صحية

يحضى الناس الذين يتمتعون بالحجم العادي لتناول طعام الغداء ب 15 دقيقة للحصول على وجبة متوازنة للحفاظ على الرقم المتوسط

اما البدين من الناس له 5 دقائق للحصول على طعام الغداء ، وذلك لأن هذا كل الوقت اللازم لشرب - سليم فاست.

شكرا لك على الولاء لشركتنا. ونحن نتذكر صاحب العمل في الاختيار ونحن هنا لتوفير فرص العمل لذلك ، على جميع الأسئلة والتعليقات والاهتمامات ، والشكاوى ، والإحباط ، والتهابات ، وتفاقم ، والتلميحات ، والمزاعم والاتهامات ، والتأملات ، وذعر والمدخلات وينبغي توجيه أي مكان آخر..
مديرك الممتاز

(( هذي انا عدلت فيها لان البرنامج ترجمها غلط بغلط ويمكن انا غلطت بشي بعد مادري واسمحولي )))

:shy:

مصراوية
12-01-2009, 01:10 PM
صمت البوح

القاموس بتاعك ترجمته صعبة
بتستعمل Google Translation؟؟؟

جرب قاموس الـ G-mail افضل من Google

فهد111
12-01-2009, 01:45 PM
هذيلا يبون يقتلون موظفينهم؟؟ لا زياده رواتب ولا اجازات واخر شي المعاش 3000 ريال بدل عذاب
امحق شركه والله

la-3yonk
12-01-2009, 03:05 PM
هذيلا يبون يقتلون موظفينهم؟؟ لا زياده رواتب ولا اجازات واخر شي المعاش 3000 ريال بدل عذاب
امحق شركه والله

وانت الصاج اخوي بدل طراره

صمــت البــوح
12-01-2009, 05:53 PM
صمت البوح

القاموس بتاعك ترجمته صعبة
بتستعمل Google Translation؟؟؟

جرب قاموس الـ G-mail افضل من Google

اول رد لي كان بترجمه من قوقل صح بس الثاني انا عدلت وصححت الكلمات الي قدرت عليها

وانا حبيت اوضح للي مايعرف يقراه لاغير لان شفتك مارديتي عليهم :)
واسف اذا تدخلت بموضوعك او شي :shy:

ناصر العمادي
12-01-2009, 06:05 PM

والله أنك رجال وماقصرت وجزاك الله كل خير ..

اي والله طنشت لنا ياخوي وماردت علينا لولا أنك عطيتنا ويه وترجمت لنا ولا أحنا ماندري أيش الطبخه ...:nice::nice::nice:
بصراحه الموضوع كان مثل الملوخيه لولا أنك فهمتنا ... الف تحيه وشكر وتقدير لك

تسلم أيدك يالغالي ...:nice::nice::nice:

صمــت البــوح
12-01-2009, 06:39 PM
والله أنك رجال وماقصرت وجزاك الله كل خير ..

اي والله طنشت لنا ياخوي وماردت علينا لولا أنك عطيتنا ويه وترجمت لنا ولا أحنا ماندري أيش الطبخه ...:nice::nice::nice:
بصراحه الموضوع كان مثل الملوخيه لولا أنك فهمتنا ... الف تحيه وشكر وتقدير لك

تسلم أيدك يالغالي ...:nice::nice::nice:

ماعليك زود ياخوي وجزاك الله خير

العفو يالغالي والله يسلمك من الشر

مصراوية
13-01-2009, 07:21 PM

صمت البوح

لا عادي والله انا مش مضايقة
انك ترجمت بالعكس كتر خيرك .... انا بس والله مش فاضيا اترجمها

انا بس بتوقع ازاي ترجمتها
لان الترجمه ركيكا فعرفت انها بتاع جوجل

وبس حبيت انك تعرف ان ترجمة ال G-mail افضل
لاني ساعات بستعملها وعارفا