المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : فرفش وانسى البورصة

الصفحات : 1 [2]

ابو الاسهم
20-01-2006, 02:42 PM
محشش دق على 999 قالوله: خير يا خوي ايش فيه قال: تبيعو الرقم

ابو الاسهم
20-01-2006, 02:46 PM
عسكري محشش سجل مخالفة على واحد يفحط 300 ريال قال مامعي إلا 500 قاله روح فحط بـ200 وتعال

ابو الاسهم
20-01-2006, 02:48 PM
فيه مدرس لغه عربيه سال طالب قروي قاله منذ متى وانت ترعى الغنم قال الطالب (منذ مبطي)

ابو الاسهم
20-01-2006, 02:52 PM
في محشش قاعد على الرصيف مر عليه واحد قاله اوصلك قاله المحشش لا مشكور البيت بيجيني

ابو الاسهم
20-01-2006, 02:53 PM
محشش طلق زوجته راحت تلم اغراضها قالها اشوفك زعلتي؟؟؟؟؟

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:27 PM
شايب راح امريكا يعالج عند ولده .. شاف وحده حلوة قال لولده "ودي اتزوج هذي" قال الولد "يبه هذي يهوديه!" قال الاب " لا والله .. اليهودية اللي عندي في البيت"

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:28 PM
كان احد العمال يجد صعوبة كبيرة في الاستيقاض للالتحاق بالعمل فلم هدد بالفصل من قبل المدير عرض نفسه لطبيب فشكى له امره فوصف له الدواء فلما شرب قرصا منه نام نوما عميقا واستيقض قبل أنيرن المنبه والتحق بعمله وقال لمديره إني اشعر بنشاط واستيقضت قبل ان يرن المنبه فقال المدير هدا شيئ جيد لكن اين كنت طيلة الايام الثلاث الماضية

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:29 PM
واحد قال لخطيبته أنتي لبن أنتي قشطة أنتي حليب أو أقلك ؟ أنتي البقرة كلها

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:29 PM
مدرس يسأل طالب شنو بتصير إذا كبرت؟ قال: ما يبيلها كلام شايب!!

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:35 PM
صعيدي بيفجر نفسه بين إسرائيلين عمل بروفه بين أهله قبلها بيوم

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:36 PM
اتنين واحد سوري و واحد امريكي واقفين بالشارع قلو الامريكي نحنا عنا ديمقراطية كتير ومثلا انا بقدر وقف بنصف واشنطن وقول يلعن ابو الرئيس الامريكي..قلو السوري وعنا نفس الشي ..انا بقدر اوقف بنصف دمشق وقول يلعن ابو الرئيس الامريكي.

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:37 PM
عصبي يعزي ناس سألهم أبوكم وشلون مات ؟ قالوا دعسته سياره .. قال وش ذا هو حماااار ما يشوف ؟!؟

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:41 PM
اثنين محششين راحو لبيوتهم مرو بيت الأول فيهم طلت مراته وقالت أطلع يا منيل قالها أنزلي انتي الاول شوفي من فينا زوجك

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:41 PM
اثنين مساطيل صدمو واحد بالسيارة السواق قال للي بجنبه انزل شوف مات ولا لسه ؟ نزل الثاني وقال تعال يمين شويه ايوه شمال شويه ايوه ... الحين مات .

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:43 PM
اثنين محششين قال واحد للثاني: ياخي وجهك زي وجه الحمار قال: الثاني ياخي قول ماشاء الله

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:45 PM
محشش راح يوصل جده للدكتور ساله الدكتور كم عمر جدك قاله والله من زمان عندنا

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:47 PM
اتنين مساطيل ماشيين فى الشارع قابلتهم مذيعه قالت للأول مصر بتمثل لك ايه قالها مصر دى أمى وقالت للتانى مصر بتمثل لك ايه قال لها ماحبش اتكلم على أم واحد صاحبى

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:48 PM
محشش بيشنوقونه أشر لهم ينزلونه قالو له خير وشتبي: قال:عمى يعميكم بغيت أموت

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:49 PM
مسطول دخل على مراته لقاها مع واحد تاني في السرير.... قالها : الله الله ...نايمة مع راجل غريب..ناقص كمان تشربيلي سجاير..!!

ابو الاسهم
20-01-2006, 09:51 PM
عصبي راح للخياط وقاله هذا القماش أبيك تفصله لي زين ولا كسرت راسك والمقاسات ابيك تظبطها ولا ابدوس في بطنك تراني عصبي ولا تدري هات القماش يلعن ابوك على الي يخيط عندك

ابو الاسهم
20-01-2006, 10:00 PM
واحد غبي سافر البحرين لبس مايوهيين

ابو الاسهم
20-01-2006, 10:06 PM
مرة مسوؤل عربي زار مسؤول بريطاني في بيته قال العربي الله عاد ما بيت عندك كيف قدرت تبنيه شكله مكلف واجد قاله البرطاني تشوف ذاك الجسر مزانيته 1000000 دولار وبنيناه 100000 قال العربي تعال زوني في بيتي لما شاف البريطاني البيت سكت وما قدر يقول الا كيف قدرت تبنيه قال العربي تعال شوف هناك عطونا 10000000 دولار حتى نبني جسر وما بنيناه

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:02 AM
مرة واحد عجلاتى قعد على قهوة طلب كاوتشينو

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:03 AM
مزارع في الخامسة و العشرين من عمره ، يرغب في الزواج من فتاة في العشرين من عمرها، تملك جراراً زراعيا، الرجاء عند الرد ارفاق صورة الجرار.

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:04 AM
واحد سباك سايب رسالة على التليفون يقول اترك اسمك وعنوانك بعد سماع صوت السيفون

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:07 AM
واحد بيحب يجري بس يجري مبيحبوش

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:08 AM
واحد حانوتي فتح محل فاكهة قام كتب يافطة المـوز علينا حـق

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:14 AM
وفد زار رئيس دولة معروف بالقسوه ولما خلصوا طلع الوفد من عنده بعدها أراد الرئيس ان يدخن فلم يجد الولاعة فشك في الموضوع واتصل على البوابة وقال حققوا مع الكلاب الي خرجوا من عندي شكلهم اخذوا ولاعتي الذهبية.
بعدها الرئيس شاف الولاعة تحت رجليه فاتصل بالبوابة مرة ثانية وقالهم لقيت الولاعة خليهم يمشوا
قاللو مانقدرش ياسيادة الرئيس قالهم ليه؟؟؟ قالولو حققنا معاهم نصهم ماتوا اثناء التحقيق والنص الثاني اعترفوا

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:15 AM
الموظف الي مكتب المدير فجاه فوجده مع السكرتاريه في حاله غراميه فقال له

المدام بتاعتك بره اقول لها انك في اجتماع مجلس اداره بتنظروا في اعطائي علاوه ولا اقول الحقيقه

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:16 AM
واحد مسطول بيسأل مراته هو لما بنفتح باب الحمام النور بينور قالت له لا قالها يبقى أنا عملتها فى الثلاجة

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:17 AM
كان مره واحد جزار راح يخطب ابو العروسه قال له المهر خمسون الف جنيه قال له الجزار ليه الكيلو بكام

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:23 AM
واحد كان بيدور على مطعم نظيف، لقى محل مكتوب عليه (حاربنا الذباب) فراح داخل وأول ما جه الأكل تجمع الذباب عليه فقال للجرسون: بتقولو حاربنا الذباب وطلع كل الذبابا ده منين
الجرسون: احنا حاربنا الذباب بس هو فاز علينا !!!

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:26 AM
واحد نذل طب على بيت واحدة عجوزة ملقاش حاجة يسرقها بس لقى العجوزة بردانه راح الحرامي شغل التكييف

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:28 AM
دكتور عيون قاعد مع خطيبته في حديقه الاسماك معاه ورده قالها شايفه الورده دي يا حبيبتي قالت له ايوه فرجع ايده لورا شويه وقالها طب وكده

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:38 AM
راكب بيسال واحد من فضلك فين محطه التوفيقيه

الثاني شوفني حانزل فين و انزل المحطه اللى قبلها

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:49 AM
واحد لدكتور نفساني وقاله اناعندي احساس باني ديك

رد الدكتور من امتي

قاله من ساعه ما كنت كتكوت

ابو الاسهم
21-01-2006, 11:53 AM
واحد بلدياتنا في مسابقة من سيربح المليون اتصل بصديق وقال له الو محمدين معانا 30 ثانية رايك احذف اجابتين ولا استخدم الجمهور!

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:12 PM
واحد بلدياتنا قاعد في حفرة بيفكر.. ليه؟
بيفكر بعمق

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:13 PM
مرة اتنين صعايده دخلو كليه الطب واحد اتخرج محامى والتانى محاسب

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:15 PM
واحد بلدياتنا دخل الجيش ووقف حراسة على بوابة معسكر عدى عليه الشاويش وقاله:اللواء "فريد" جه؟
قاله : ماجاش يا شاويش "محمد" وبعد ساعة رجع له الشاويش محمد وسأله
اللواء "فريد" جه؟
قاله لسه ما جاش. وبعد ساعة أخرى رجع له تانى وسأله
اللواء "فريد" جه؟
قال له لسه ما جاش. وبعد ساعة جه اللواء "فريد" قاله العسكرى : أنت فين الشاويش "محمد" حيخرب بيتك.

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:17 PM
صعيدي دخل محل أجهزة كهربائية و سأل البياع ? سالخير , بكام التليفزيون ده رد عليه البياع بقرف - إمشي ياله , ما بنبعش لصعايدة زعل الصعيدي من التفرقة العنصرية و قرر أن يشتري التليفزيون على سبيل العند , فحلق شاربه و ارتدى بدلة فاخرة و عاد للمحل - مساء الخير , بكام التليفزيون ده من فضلك فرد البياع - امش ياله ما بنبعش لصعايدة إغتاظ الصعيدي لأن البياع تعرف عليه , و قفلت معاه يشتري التليفزيون فعاد للمحل مرتديا ملابس إمرأة منقبة و غطى وجهه تمامآ و قال للبياع بصوت رفيع السلام عليكم يا أخي , بكم تبيعون هذا التليفزيون إن شاء الله فرد عليه البياع : إمش ياله ما بنبعش لصعايدة كاد الصعيدي يجن فخلع النقاب صائحآ أنت بتعرفني كيف كل مرة يا ولد الفرطوس ؟ فرد عليه البياع : علشان ده مش تليفزيون , دي غسالة فول أوتوماتيك

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:18 PM
واحد صعيدي سايق خنفساء ( فولكس) عمل حادثه موت خمسين واحد : في التحقيق بيسالوه

ازاي عربيه صغيره زي ده تموت خمسين بني ادم ؟

يا بيه انا كنت ماشي في امان الله دست فرامل ما لجيتش فرامل اعمل ايه جلت ادور علي حاجه اخبط فيها توجفني لقيت علي الناحيه اليمين راجل ماشي بطوله و الناحيه التانيه فيها خلق ياما اخبط مين ؟

تخبط الرجل اللي بطوله طبعا.

اهي ده اللي انا عملته

امال موت الخمسين واحد ازاي

ما هو ولد الفرطوس اما لجاني داخل عليه طلع يجري علي الناحيه التانيه اسيبه

lule
21-01-2006, 12:19 PM
صعيدي دخل محل أجهزة كهربائية و سأل البياع ? سالخير , بكام التليفزيون ده رد عليه البياع بقرف - إمشي ياله , ما بنبعش لصعايدة زعل الصعيدي من التفرقة العنصرية و قرر أن يشتري التليفزيون على سبيل العند , فحلق شاربه و ارتدى بدلة فاخرة و عاد للمحل - مساء الخير , بكام التليفزيون ده من فضلك فرد البياع - امش ياله ما بنبعش لصعايدة إغتاظ الصعيدي لأن البياع تعرف عليه , و قفلت معاه يشتري التليفزيون فعاد للمحل مرتديا ملابس إمرأة منقبة و غطى وجهه تمامآ و قال للبياع بصوت رفيع السلام عليكم يا أخي , بكم تبيعون هذا التليفزيون إن شاء الله فرد عليه البياع : إمش ياله ما بنبعش لصعايدة كاد الصعيدي يجن فخلع النقاب صائحآ أنت بتعرفني كيف كل مرة يا ولد الفرطوس ؟ فرد عليه البياع : علشان ده مش تليفزيون , دي غسالة فول أوتوماتيك

هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههه

حلوه والله ... اللي بعده :eek2:

الله يجزيك خير ... خليتنا نضحك شوي وننسى

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:20 PM
مره ابو العربي قاعد مع واحد صاحبه بيقوله اسكت يا اخي انا امبارح كنت في الصحراء المهم لقيت اسد اروحله يمين يجيلي يمين اروحله شمال يجيلي شمال المهم لقيت عماره استخبيت فيها

رد صاحبه وقاله انت حتفشر عليا هو في عمارات في الصحراء

راح ابو العربي قاله بلاش ده انا امبارح كنت في الصحراء لقيت اسداجيله يمين يجيلي يمين اجيله شمال يجيلي شمال لقيت شجره طلعت فوقيها

صاحبه قاله انت شايفني مختوم علي قفايا هو فيه شجره في الصحراء

ابو العربي قاله خلاص انا كنت امبارح في الصحراء قابلني اسداكلني مبسوط كده

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:21 PM
واحد بلدياتنا جاله تليفون بيقوله يا صميده امك و ابوك و مراتك و اولادك كلهم ماتوا صاحبنا سمع الخبر قال الحياه ملهاش لزمه و راح طالع فوق عماره 30 دور و رمي نفسه بين 30و20 قال الله انا امي و ابويا ماتوا من زمان بين 20و10 قال الله انا مش متزوج قبل ما يقع علي الارض يابوووى انا مش اسمي صميده

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:23 PM
مرة واحد ماشى لقى عيلتين صعايدة بيضربوا بعض بالنار عيلة منهم مسكته

انت معانا والاه مع التانيين

لالا طبعا معاكم --

طب احنا بقى التانيين --طاخ طاخ

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:24 PM
مرة واحد مش عايز يزعل صاحبة الصعيدى لكن عايز يقولة نكتة

فقالة مرة واحد اسكندرانى ففرح اوى لكن كمل النكتة وقالة

كان مربى واحد صعيدى فوق السطوح

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:25 PM
محمدين وحسنين اشتروا حصانين وعايزين يحطوهم فى اسطبل واحد فمحمدين بيقول لحسنين انت علمت حصانك عشان مايتلخبطوش قالة لع

فقالة خلاص انت تروح تعلم حصانك و انا اروح اعلم حصانى فرجعوا

فمحمدين بيقول لحسانين علمتة باية

قالة جطعت ديلة

قالة يووة وانا كمان جطعت ديلة خلاص احنا نعلمهم علامة تانيةفراحوا الاتنين ورجعوا

انت علمت حصانك باية جلعت عنية يووة وانا كمان

علمتة باية كسرت رجلة يووة وانا كمان

علمتة باية سلختة يوةة وانا كمان

علمتة باية حرقتة بجاز --يووة وانا كمان

خلاص احنا تعبنا جوى انت خد الابيض وانا حخد الاسود

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:28 PM
مذيع تليفزيونى حب يثبت ان الصعايدة اذكياء فعمل برنامج مسابقات و استضاف 3 صعايدة

فسأل الاول مين اللى انتصر فى الحرب العالمية التانية الحلفاء والا المانيا النازية؟

فأجاب الحلفاء طبعا التفت الى التانى وسألة

مين اللى كسب فى اخر ماتش للفرقتين الاهلى والا الزمالك؟

فأجاب الاهلى طبعا فسأل التالت

تفهم اية من اجابة السؤالين اللى فاتو؟

افهم ان المانيا حتلاعب الزمالك على التالت و الرابع

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:30 PM
جماعةصعايدة بينضفوا الحيطة بالمية الكهرباء مسكت في واحد منهم اعدوا يشدوه و يضربوه عشان يبعد عن الحيطة وفي الاخر ودوه المستشفى وكانت نتيجة تقرير الطب الشرعى سبب الوفاة ضرب افضى الى الموت

ابو الاسهم
21-01-2006, 12:33 PM
واحد معدى لقى ناس ملمومة قالوهم

فى اية

قالوله فى واحد صعيدى عايز يرمى نفسة من فوق السطوح

فطلعله وقاله انت عايز تنتحر ليه؟

قاله

عشان انا غبى وكل الناس بتقول على غبى

فقاله حقولك فزورة لو حلتها ماتبقاش غبى --حاجة اسمها زى شكله

فقاله ماخبرش

فرد الراجل وقاله البيضةوبعدين قاله طيب حاجتين اسمهم زى شكلهم

فقاله برده ماخبرش فرد الراجل وقاله بيضتين طيب حقولك حاجة بسيطة وسهلة كبيرة وسودا و اسمها جاموسة

رد الصعيدى وقاله 3 بيضات

فراح الرجل ماسكه وراميه

المخلب
21-01-2006, 07:45 PM
في واحد يتمشى طاح ليش ههههههه نسى ان جالس يتمشى على درج ها ها اها خخخخخخ <<< يا شين السخافه :d

ابو الاسهم
22-01-2006, 02:08 AM
في واحد يتمشى طاح ليش ههههههه نسى ان جالس يتمشى على درج ها ها اها خخخخخخ <<< يا شين السخافه :d
وعسى ما عوّرت نفسك؟؟؟؟؟ لازم كنت تفكّر بالاسهم :funny:
هههههههههههههههههههههههاي

هلا بالمخلب :nice:
شاركنا

المخلب
22-01-2006, 11:14 AM
وعسى ما عوّرت نفسك؟؟؟؟؟ لازم كنت تفكّر بالاسهم :funny:
هههههههههههههههههههههههاي

هلا بالمخلب :nice:
شاركنا

هههههههه :D هههههههه لا لابس درع خخخخخخخخ

ابو الاسهم
22-01-2006, 11:54 AM
زورونا وانسوا أحزانكم

Bo Khalid
22-01-2006, 11:58 AM
حد سمع أسرع نكتة

صادها الرادار

Bo Khalid
22-01-2006, 11:59 AM
حد سمع أبطئ نكتــة

للحين ما وصلت

Bo Khalid
22-01-2006, 12:00 PM
في
واحد

مشى

مشى

مشى

مشى

لقى
مشمة :funny:

بوفيصل
22-01-2006, 01:58 PM
مشكورين عالنكت الحلوه

ابو الاسهم
22-01-2006, 02:12 PM
مطاوعة يلعبون كوره
الاول : ارفعها جزاك الله خير
الثاني : استلم بارك الله فيك
الكابتن : موفّقين ان شاء الله

جابوا هدف

الحكم يسأل مين جاب الهدف؟
جاوبوه: اكتبه باسم فاعل خير

ROSE
22-01-2006, 02:25 PM
:funny: :funny: :funny: :funny: :funny:

ROSE
22-01-2006, 02:26 PM

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

:funny: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny:

ابو الاسهم
24-01-2006, 10:40 PM

:funny: :funny: :funny: :funny: :funny: :funny:
هلا والله :nice:

khaldoon
25-01-2006, 09:56 AM
بارك الله فيك اخوي ويعطيك الف عافيه

ابو الاسهم
26-01-2006, 01:17 PM
في حفلة وداع طبيب قلب متقاعد اقام له زملاؤه في المستشفى حفلة ضخمة وبمنتصف القاعة نموذج قلب كبير وفي منتصفه صورة الطبيب الجليل

واحد من زملائه فقع من الضحك ولم يمسك نفسه لمّا شاف النموذج

سألوه ايش فيك؟ ليش تضحك؟؟

جاوبهم: انا بتقاعد بعد شهر وانا اختصاصي نسائيّة وتوليد!!!

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:38 PM
اثنين راجعين بالسيارة من السفر وقفوا عند محطة بنزين نزل السواق عند البقالة وراح الثاني لدورة المياه اشترى السواق حبتين ببسي وركب السيارة ومشى ..... ثاني يوم ...اتصل عليه أهل خوية ... قالوا له : وين اخوك ما رجع معك ؟ قال : اوووه وانا اقول الببسي الثاني لمين

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:38 PM
قروي رايح يعالج في أمريكا، سأله الطبيب عن الكوي اللي في بطنه: وات إز ذس ؟ ... قال القروي: ذس إز ... تش ... أح

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:39 PM
فيه قرية وفيها حفـرة .... كل يوم يطيح فيها قروي ..... واحد يلحقون عليه ... والثاني يموت ... فاجتمع القرويون علشان يبحثون عن حل ... واخيرا اتفقوا على انهم يتخذون حل عاجل من احد ثلاثة حلول ... يشترون سيارة اسعاف ويحطونها جنب الحفرة ... او يبنون مشتشفى جنب الحفرة ... او يدفنون الحفرة ويحفرون بدلا منها وحدة جنب المستشفى

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:40 PM
ولد يسأل ابوه .... هل الحب اعمى ؟؟؟ رد عليه ابوه .. وقال : شوف امك وانت تعرف

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:41 PM
عجوز راحت للمستشفى مع ولدها ... كشف عليها الطبيب وقال : امك تعاني من الوحدة ... ولازم تزوجها واحد عمره خمسين ... وهم طالعين تقوله امه : شفت وشلون ياوليدي ؟؟--هذا الدختر يفتهم والله-- لكن الله يعينك ... وان كانك مالقيت واحد عمره خمسين ... شفلك اثنين من ابو خمسة وعشرين

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:42 PM
فيه واحد محشش كان يسوق السيارة وقف عند نقطة تفتيش قال له العسكري : لو سمحت اوراق السيارة ...... قال المحشش : أي حشيش اللي تتكلم عنه

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:45 PM
اثنين دخلوا الملعب ....... واحد شات ......... واحد عنز

واحد دخل الملعب معه ملعقه......... ليش ؟؟ يبي يحرك اللعب

فيه واحد تطاقت حرمته مع الشغاله ........ حط كل وحده في بيت

واحد نام متأخر ........ فاته الحلم

ميكانيكي أشترى سرير ....... نام تحته

أثنين محششين..واحد قال الأربعاء يوافق 15؟..الثاني قال لوضغطنا عليه يوافق

أسد أكل عجوز أعجب بطعمها لماذا؟لانها تــقـــرمــــش

مدرس لغة عربية طاح ولده رفعه بالضمه

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:53 PM
واحد راكب عربية هو مراته وسايق على 180، عربية البوليس وقفته ونزل الظابط يكلمه.
الرجل: ايه المشكلة؟
الظابط: انت كنت سايق على 180 والسرعة المسموحة هنا 60 بس.
الرجل:لا معلش انا كنت معدي الـ 60 بشوية
مراته: لاانت كنت ماشي على الاقل على 200.
الرجل بص لمراته بحقد
الظابط: كمان الفانوس اللى ورا مكسور.
الرجل: مكسور! والله ما شفته
مراته: حرام عليك .. انت كنت عارف انه مكسور من كم اسبوع.
الرجل بص لمراته بحقد
الظابط: كمان مكنتش رابط حزام الأمان
الرجل: لأ كنت رابطه بس فكيته لما وقفت
مراته: لالال اانت عمرك ما ربطت حزام الامان
الرجل التفت لمراته وزعق فيها: انتي ماتعرفيش تسكتي ابدا؟
الظابط سأل مراته: لو سمحتي يا مدام هو دايما يصرخ كدا؟
مراته: لأ لما بيكون سكران بس!

المخلب
26-01-2006, 11:54 PM
واحد كان يسلم على واحد سحب ايده ليش

قاله للحين مابعد تجي الكاميرا علشان الاعلان

هاهاههااههااههاهاهاهاهاها

يا حلو السخافه :d

شكرا ابوهم على الاقل الواحد يغير جو

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:56 PM
فيه مجموعه من المساجين محكوم عليهم بمؤبد,وكان معهم كتاب نكت الف صفحه بيتسلوا بيه وقعدوا يقروا فيه لحد ما حفظوه, لدرجه لما بأوه يحبوا ينكتوا يقولو برقم النكته 57 هاها 62 هاها, وهكذا...
وبعدين جه مسجون جديد وبدا يقرا الكتاب لحد ما حفظه زيهم وبقى ينكت معاهم برقم النكت برضه.
بس كل ما يقول مثلا 39 ماحدش يضحك، 98 محدش يضحك، وواحد يقوم يقول 52 يضحكوا!
فجه يوم وقالهم انتوا ليه اذ قلت رقم نكته ماتضحكوش واذا احد منكم قال رقم تضحكوا؟؟
رد عليه واحد وقال ياخي النكته مش بنوع النكته,, النكته تعتمد على اسلوب الالقاء

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:58 PM
واحد ماشي في الشارع قابله واحد تاني شكله مش على بعضه قاله: لو سمحت من فضلك قلعني الجاكتة
نعم؟!
قلعني الجاكتة بسرعة
حاضر..حاضر وراح مقلعه الجاكتة
لو سمحت بقه فكلي زراير القميص
لاااا دانت زّودتها اوي..كده تاخد برد يقلب بنزلة شعبية حادة تاخد أجلك
من فضلك فكها..بسرعة ارجوك
ُافففف..وادي زراير القميص خلاص فكتها..دا كان يوم إيه المهبب ده, ها أي اوامر تانية؟
أيوه قلعني بقه القميص
يا سيدي عييب..مايصحش كده, دإحنا فى الشارع خللي عندك دم
أرجوك..أرجوك بسرعة..مافيش وقت
دي وقعت إيه المهببه دي, أنا كان إيه إللي جابني من الشارع ده..وادي القميص ..هاااا..إيه تاني!!
إرسملي على ظهري خطوط بالطول وخطوط بالعرض
حسبي الله و نعم الوكيل..إنت مجنون ياراجل أنت؟؟!
من فضلك..أرجوك
رسمتلك زفت بالطول وزفت بالعرض
رقملي بقه المربعات إللي إتكونت على ظهري بالأرقام من 1 إلي 40
يا صبر أيوووب..بقه إنت معطلني كل ده علشان تلعبني سيجه على قفاك؟! بسرعة لو سمحت..أرجوك رقمهم..من فضلك مش قادر أديني رقمتهم..
لو سمحت بقى أهرشلي في المربع رقم 33

ابو الاسهم
26-01-2006, 11:59 PM
سواق ماشى ع الطريق واحد لابس احمر فى احمر شاورلة فوقف السواق و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاحمر و عايز توصلنى فقالة لا مبوصلش فرافير و مشى و سابة شوية لقى واحد لابس اصفر فى اصفر و بيشاورلة فوقف و قالة انت مين و عايز اية قالة انا الفرفور الاصفر و عايزك توصلنى فقالة لا مبركبش فرافير و مشى و سابة شوية و قابلة واحد لابس اخضر فى اخضر عمل معاة نفس الحكاية ف السواق سابة و مشى شو ية كمان كدة و لقى واحد لابس ابيض فى ابيض بيشاورلة ف السواق وقف و قالة يا ترى انت بقى الفرفور الابيض فقالة الراجل فرفور اية رخصك يا روح امك

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:03 AM
قبضوا على واحد حشاش بيسألوه العربية دي بتاعتك؟
ايوه ياباشا
والسجاير دي بتاعتك؟
ايوه ياباشا
والبانجو ده بتاعك؟
ايوه يا باشا
رموه في الحجز تاني يوم بيسألوه العربية دي بتاعتك؟
لأ يا باشا
السجاير دي بتاعتك؟
لأ يا باشا
البانجو ده بتاعك؟
لأ يا باشا
آمال امبارح قلت انهم بتوعك ليه؟
امبارح كنت عامل دماغ يا باشا

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:04 AM
واحد قاعد في خمارة لقى اتنين مساطيل بيكلموا بعض
- انت ساكن فين
- في مدينة نصر
- معقولة؟ وانا كمان .. فين في مدينة نصر؟
- في المنطقة الأولى شارع النصر
- الله وأنا كمان، في عمارة كام؟
- شقة 35
- لأ مش ممكن ، وانا كمان
الراجل هيتجنن، سأل الجرسون ايه الحكاية؟
- متاخدش ف بالك دول واحد وأبوه بيسكروا هنا كل يوم

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:07 AM
اتنين مساطيل قاعدين مر عليهم جنازة - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف تاني يوم نفس الحكاية - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف تالت يوم نفس الحكاية - جنازة مين دي؟ - عبد اللطيف - هو ماله حظه مهبب كده ليه؟

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:08 AM
ابو العربى قابل مذيعه قالت له ان سمعت عن بطولاتك فى الحرب قالها طبعا ابو العربى يسد فى كل مكان فى 48 واليمن و 67 و 56 و73 والعراق قالت المذيعه طب هأسألك كام سؤال

لو انت فى الحرب وطلع عليك دبابتين ومعاك قنبلتين هتعمل ايه

هادخل عليهم وأفجرهم

طيب لو خمسه هادخل عليم بالسلاح الأبيض طيب لو اربع دبابات و عشر عساكر وطيارتين قالها

جرى ايه يا وليه هو مفيش حد بيحارب غيرى

المخلب
27-01-2006, 12:09 AM
ههههههههههههه انا اضحك على كثره النكت بدون مااقراها

خف علينا يا بوهم ترا مانقدر نلحق والله هههههههههه

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:13 AM
ههههههههههههه انا اضحك على كثره النكت بدون مااقراها

خف علينا يا بوهم ترا مانقدر نلحق والله هههههههههه
اخوي المخلب فرفش وانسى البورصة :nice:

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:15 AM
شارون أراد أن يكون له طابع بريد يحمل صورته فجمع حاشيته و أعطاهم التعليمات و أكد أن الطابع يجب أن يكون ذا جودة عالمية عالية الطوابع صنعت و طبعت و نشرت للإستخدام و شارون في غاية السعادة ولكن بعد بضعة أيام بدأ يسمع شكاوى أن الطابع لا يلصق .. و تضايق كثيراً لذا اتصل بالمسئولين و أمرهم أن يحققوا في الأمر
حققوا في الأمر في عدة مكاتب بريد ثم أرسلوا تقرير بالمشكلة الى شارون
التقرير يقول :" ليست هناك مشكلة بجودة الطابع .. المشكلة أن الناس يبصقون على الجانب الخطأ”

المخلب
27-01-2006, 12:23 AM
اخوي المخلب فرفش وانسى البورصة :nice:

ههههههه

يالله فرفشنا :eek2:

ابو الاسهم
27-01-2006, 12:29 AM
واحد بلدياتنا راح يزور واحد يابانى صاحبه فى مستشفى فى اليابان اليابنى كان نايم وبيتنفس بجهاز التنفس الصناعى فبلدياتنا بيقول لليابانى شد حيلك امال واليابانى يرد ( يوكى شنج ) وبلدياتنايقول ( يوكى شنج ) دى فى عنيا بس شد حيلك انت اليابانى ( يوكى شنج ) وبعدين مات وفى الجنازه بتاعته بلدياتنا كان بيقول لواحد صاحبه الله يرحمه كان بيوصينى على بنته ( يوكى شنج ) قبل ما يموت رد صاحبه ( يوكى شنج ) دى مش بنته ده كان بيقولك قوم من على خرطوم الاكسجين

ابو الاسهم
27-01-2006, 01:27 AM
قالو لها لماذا تجلسين على قبر زوجك من الصباح حتى المساء تضحكين وترقصين قالت لهم كان يقول لي رقصي وضحكي يرد الروح لربما تعود له الروح

في واحد قال اخطيبته اذا زمُرتلك بتنزلي لتحت قالتو ليش اشتريت سيارة قللا لا اشتريت زميرة

ختيار تجوز صبية صغيرة، وبليلة الدخلة سألها: علموكِ أهلك شو تسوي. قالت: لا. قلها: أكلنا هوى، وأنا نسيان كمان

ابو الاسهم
27-01-2006, 01:35 AM
2 حشاشة و احد قال للثاني , قل لي من تصاحب أقل لك من أنت ؟ فرد الثاني : من تصاحب ؟ قال الأول : من أنت ؟

محشش راح لناس يعزيهم فقال : بن ادم مثل الانسان اذا توفى ماات

مرة محشش دعم أمه وهو ماشي بالبيت,قالتلو العمى مو شايفني,قاللها والله شايفك بس مو عارف وين00000

محششين انقلبو بالسياره قال الاول الظاهر انا انقلبنا وقاله خويه يارجال ادعس وخل عنك الوسوسه

ابو الاسهم
27-01-2006, 11:15 AM
سئلوا صعيدى : ليه جتلت أبوك
الصعيدى : كانوا عاملين رحلة للأيتام , كنت عايز اروحها
المحققين : طب ليه جتلت عمك ؟
الصعيدى : كنت عايز ابن عمى يسافر معايا
المحققين : طب ليه كنت عايز تنتحر
الصعيدى : أصلهم لغوا الرحلة

ابو الاسهم
27-01-2006, 11:16 AM
مرة واحد بلديات بيقول لواحد تاني و هو بيجري عليه بسرعة:الحق اخوك عواد غرقان في دمه ، آم اخينا ده قاله ماتخافش ما هو بيعرف يعوم

صعيدي واقف مع دوده في الشمس ليه؟؟؟؟الطبيب قال له اعد في الشمس دقائق معدوده

ابو الاسهم
27-01-2006, 11:18 AM
صعيدى فى الجيش واقف تشريفة و فيه ضيف كبير جاى يزور الوحدة فالقائد بيديلهم التعليمات الأخيرة
القائد : أول الضيف ما يدخل تضربوا 21 طلقة تحية للضيف .
الصعيدى : و لو الضيف مات من أول طلقة نكمل برضه ؟؟!!

ثلاثة حكموا عليهم بالإعدام معاهم واحد صعيدي ، قالوا للأول عايز المنشار الكهربائي أو شنق ، قال: المنشار الكهربائي ، جابوه عند المنشار الكهربائي مشتغلش ، قالوا : حظك روح وأطلقوا سراحه ، جابوا الثاني قالوا : المنشار الكهربائي أو الشنق ، قال : المنشار الكهربائي ، جابوه عند المنشار الكهربائي برضو مشتغلش ، قالوا : حظلك روح وأطلقوا سراحه جابوا الصعيدي ، قالوا : المنشار الكهربائي أو الشنق، قال : شنق والناس وأقربائه يذعقو : المنشار ، المنشار ، المنشار قالهم بايظ مايشتغلش

ابو الاسهم
27-01-2006, 11:19 AM
مرة واحد صعيدي راح يسوي تحليل بول سأل صاحب المختبر بكم تحليل البول قاله صاحب المختبر بمئتين جنيه رد الصعيدي ليه كدا غالين المختبر اللي جنبيكم ب 100 جنيه وكمان البول من عندهم

واحد بلدياتنا بيهرج مع مراته فرماها من الدور العاشر فطلعت قالت له والله ما انا لاعبة معاك تانى

صعيدي قتل أمه قام أبوه يشخط فيه قاله إيه العمله السودة اللي عملتها ماناقص الا انك تشرب سجائر

ابو الاسهم
27-01-2006, 11:20 AM
مره واحد أسكندرانى ماشى على البحر لقى جماعة صعايده بيهتفوا ،هريدى يابطل-- هريدى يا بطل، ولما سأل عن السبب أجابوا: أحسن واحد عندكم يقدر يغطس قد أيه، فقالهم: حوالى ثلاث دقائق، فقالوا هريدى غطس من ثلاث أيام و لسه مطلعش

أراد الإنجليز قتل اهل الصعيد فقالوا ننادي على كل واحد منهم فيرد ثم نقتله يا محمدين نعم طخ يا حسنين نعم طخ قال اهل الصعيد نذهب إلى العمده حتى يحل مشكلة القتل فقال لهم عندما يزعكو على محمدين يخرج حسنين وعندما يزعكو على حسنين يخرج محمدين

ابو الاسهم
27-01-2006, 11:22 AM
اتنين بلدياتنا فكرو يلعبوا شطرنج،،، الملك ضرب نفسه بالنار

واحد صعيدي وواحد امريكي وواحد ياباني تايهين في الصحراء بقالهم ثلاثة ايام وفجأة ظهرلهم الجني وقال كل واحد فيكم ليه طلب واحد بس
الامريكي قال عايز اروح بلدي ونفذله الجني طلبه
الياباني قال عايز اروح بلدي ونفذله الجني طلبه
راح الصعيدي قاله واه هما سبوني لوحدي هاتهم لي تاني

ابو الاسهم
27-01-2006, 09:27 PM
مرة وحده راحت تبلغ على جوزها اللي صارله اسبوعين مرجعش البيت فأخذت ابنها الصغير معاها على قسم البوليس علشان تبلغ فقال لها الضابط اعطيني مواصفات جوزك ...فقالت: أبيض ..طويل ..عيونه خضر ..أشقر ..أمور !!! قام ابنها قطع عليها الكلام ( يا ماما هذا مو بابا ) فقالته اسكت مهو ممكن يجيبو واحد أحلى منه

ابو الاسهم
27-01-2006, 09:30 PM
أبو العربي عامل أشاعة في بورسعيد كلها أن اوناسيس صاحبه جدا وياما سهروا مع بعض فلما اوناسيس عمل رحله باليخت بتاعه لبورسعيد أصحاب ابوالعربي قالوا له صاحبك اوناسيس هنا لما نشوف.. . أبو العربي خد الفلوكه بتاعته بالليل وراح ليخت اوناسيس وقاله أنا في عرضك لما تعدي من قدام القهوه وتلقاني قاعد بس قولي مساء الخير يابو العربي علشان الناس ماتأكلش وشي.. اوناسيس وافق تاني يوم ابو العربي قاعد علي القهوه وسط اصحابه فعدى اوناسيس وقاله مساء الخير ياأبو العربي..أبو العربي رد عليه وقال: يا اخي انتا كل ما اروح حته ورايا

ابو الاسهم
27-01-2006, 09:33 PM
الزبون : كم سعر الراديو ؟
البائع : بستين ريال .
الزبون : وبكم يكون بالتقسيط ؟
البائع : بمية ريال .
الزبون : وكيف طريقة الدفع ؟
البائع : تدفع ستين ريال مقدماً والباقي يتقسط على أربعة أشهر !!!!

ابو الاسهم
27-01-2006, 09:44 PM
نزل الرئيس يتفقد احوال الناس
وجد شارع اسمه....(شارع الحمار)...
فغضب وطلب تسمية الشارع بأسمه
وتم تغييره طبعا الي ....
(شارع الرئيس ـ الحمار سابقا)

ابو الاسهم
27-01-2006, 09:46 PM
الاشتراكية: أن تكون لديك بقرتان تعطي واحدة لجارك‎.

الشيوعية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتمنحك بعض اللبن‎.

الفاشية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتبيع لك بعض اللبن‎.

النازية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتعدمك‎ .

البيروقراطية: أن تكون لديك بقرتان فتأخذ الحكومة الاثنتين وتقتل واحدة وتحلب الأخرى وتلقي باللبن بعيدًا‎.

الرأسمالية: أن تكون لديك بقرتان فتبيع واحدة وتبتاع ثورًا، من ثم ينمو القطيع فتبيعه وتتقاعد معتمدًا على الدخل‎.

شركة أمريكية: أن تكون لديك بقرتان فتبيع واحدة وترغم الأخرى على أن تعطيك لبن أربع بقرات ثم تستأجر خبيرًا استشاريًا لفهم لماذا ماتت البقرة‎.

شركة فرنسية: أن تكون لديك بقرتان فتعلن الإضراب لأنك تطالب بثالثة‎.

شركة يابانية: أن تكون لديك بقرتان. تعيد تصميمهما جينيًا بحيث تصيرا عشر حجم البقرة العادية، مع مضاعفة اللبن عشرين مرة. ثم تبتكر شخصية بقرة للرسوم المتحركة اسمها (كاوكيمون) وتسوقها في العالم كله‎.

شركة ألمانية: أن تكون لديك بقرتان. تعيد تصميمهما جينيًا بحيث تعيش الواحدة مائة عام وتحلب نفسها وتأكل مرة كل شهر‎.

شركة إيطالية: أن تكون لديك بقرتان لكنك لا تعرف أين هما ثم تكف عن البحث لأن ساعة الغداء حانت‎.

شركة روسية: أن تكون لديك بقرتان تعدهما فتجد أن لديك خمس بقرات‎. تعد من جديد فتجد أن العدد 42 تعد من جديد فتجد أنهما بقرتان تتوقف لتفتح زجاجة فودكا أخرى‎.

شركة سويسرية: أن تكون لديك 5000 بقرة لا تملك واحدة منها. لكنك تتقاضى من الآخرين ثمن الاحتفاظ بها‎.

شركة صينية: أن تكون لديك بقرتان ولديك 300 واحد لحلبهما. تنشر أخبارًا عن انعدام البطالة وتقدمُ صناعة الألبان وتعتقل الصحفي الذي نشر الأرقام الحقيقية‎.

شركة هندية: أن تكون لديك بقرتان وأنت تعبدهما‎.

شركة بريطانية: أن تكون لديك بقرتان مجنونتان‎!

ابو الاسهم
27-01-2006, 09:47 PM
واحد صعيدى حب يعمل عملية فدائية
قاموا إخواننا فى المقاومة دبروا له المتفجرات و إتصرفوا فى إدخاله إسرائيل و أعطوه تليفون محمول و قالوا له
لما تبقى فى مكان إستراتيجى كلمنا
قام الصعيدى دخل تل ابيب و دخل وسط المدينة و اتصل
الصعيدى : انا حولى 2 يهود اموت نفسى
المقاومة : لا استنى شويه
بعد قليل
الصعيدى : الو انا حولى 5 يهود أموت نفسى
المقاومة : لا استنى شويه
الصعيدى : انا حولى 1000 يهودى اموت نفسى
المقاومة : ايوه يا بطل هى دى اللحظة الحاسمة
راح الصعيدى مطلع مطوى و داببها فى صدره.

ابو الاسهم
27-01-2006, 10:04 PM
بيقولوا للريس قبل الانتخابات "انت مش هاتودع الشعب وللا ايه؟"
قاللهم "ليه هو الشعب رايح فين؟

موظف راح يدى صوته فى الانتخابات فاختار لا
وهو مروح قابل واحد صاحبه فسألو عملت ايه ؟
قاله علمت على لا
لطم صاحبه وقاله روحت فى شربة ميه
فسأله الموظف ايه الحل ؟
قاله ارجع بسرعه وصلح اللى كتبته واكتب نعم
رجع الموظف لرئيس اللجنة وقاله :-
جيت اعلم على نعم غصب عنى علمت على لا
مسكه رئيس اللجنة من ودنه وقاله
احنا صلحناه لك اوعى تعمل كده تانى

اتنين أصحاب رجعوا من الإنتخابات فواحد منهم سأل التانى : إنتخبت وللا لأ؟؟
قال له : أيوه خبت ....وإنت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ابو الاسهم
28-01-2006, 10:51 AM
جمل شاف زرافة اول ما شافها قال يسلملي هالطول قالت عمى حتى البدو تعلموا يغازلو

جمل حاجز خروفين في زاويه يصيح عليهم من اللي قال ابو براطم

فيه بقرة تتزين قدام المرايه و بتقول: معقولةالوش الجميل دة يتجوز ثور

بقرة تمشي طبت في حفرة الا تقول حق نفسها..صح لمن يقولو بقرة

مرة بقرة جالها جفاف نزلت حليب بودرة

ابو الاسهم
28-01-2006, 10:55 AM
فى نملة لاصقة في مغناطيس. لية؟ مركبة تقويم اسنان

نملة راكبة سيارتها ومطلعة ايديها برة الشباك....ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ علشان تنشف المانيكير

ثعبان نظره ضعيف حب واحدة طلعت خرطوم

سراب الامل
28-01-2006, 11:13 AM

http://lazeeez.com/smiles/1108277480.gif http://lazeeez.com/smiles/1108277480.gif http://lazeeez.com/smiles/1108277480.gif

يعطيك مليون عافيه

ابو الاسهم
28-01-2006, 07:58 PM

http://lazeeez.com/smiles/1108277480.gif http://lazeeez.com/smiles/1108277480.gif http://lazeeez.com/smiles/1108277480.gif

يعطيك مليون عافيه
هلا والله اختي سراب :)
ابقوا معنا

حالي الذوق
28-01-2006, 10:24 PM
جماعة بينضفوا الحيطة بالمية... الكهرباء مسكت في واحد منهم قعدوا يشدوه ويضربوه عشان يبعد عن الحيطة.. وفي الاخر ودوه المستشفى وكانت نتيجة تقرير الطب الشرعى: سبب الوفاة.. ضرب أفضى الى موووووووت. :looking:

حالي الذوق
28-01-2006, 10:26 PM
في زهيوي مر على محل نعال قال : ياحبك للشر.

محشش ماسك ثلجة يقول أموت وأعرف من أي خرم تنقط هذي.

فيه نمله متعلقه في مروحه ليه ؟؟ تغني هكذ الدينا تتدور.

حالي الذوق
28-01-2006, 10:47 PM
قرر ثلاثة من البخلاء أن يتبرعوا بمبلغ للجمعية الخيرية، فقال الأول: (سوف أقذف بالنقود على الحائط فما ينزل منها على الأرض فسوف آخذه وما يلتصق بالحائط منها فسأتبرع به). وجاء الثاني فقال: (أما أنا فسأرميها إلى أعلى فما بقي منها في الهواء فهو للجمعية وما سقط إلى الأرض فهو للجمعية الخيرية). أما الثالث فقال: (أما أنا فسأرسم حفرة على الأرض وأرمي فيها النقود فما دخل في الحفرة فهو للجمعية وما بقي خارجها فهو لي).

حالي الذوق
28-01-2006, 10:48 PM
بينما يعيش الاثنان في الغابة لم يمر يوم من دون أن يضرب النمر الفأر على رأسه ويقول له: (لماذا تسير حافي القدمين؟). في كل يوم لابد أن يجده في مكان ما ويضربه على رأسه ويسأله نفس السؤال. وفي يوم من الأيام قرر الفأر أن يشتكي للأسد فعلة النمر لكي يحميه من بطشه. ذهب الأسد إلى النمر وقال له: (لماذا تضرب الفأر كل يوم، وما هذا السؤال الذي تسأل؟)، فقال له النمر: (أبداً، المسألة أنني أكره الفأر وكلما رأيته أحسست أنني لا بد أن أضربه)، فقال له الأسد: (ولكن إذا أردت أن تضربه فليكن لديك سبب وجيه لكي لا تنتقدك باقي الحيوانات في الغابة. فمثلاً يمكنك أن تقول له: اذهب وأحضر لي تفاحة، وعندما يأتي لك بتفاحة حمراء مثلاً فاضربه وقل له لقد أردت تفاحة خضراء، وإذا أحضر لك تفاحة خضراء فاضربه وقل له لقد قصدت التفاحة الحمراء، وهكذا). في اليوم التالي نادى النمر على الفأر وقال له: (اذهب واحضر لي تفاحة)، فقال له الفأر: (هل تريدها حمراء أم خضراء؟)، تفاجأ النمر من رد الفأر وقال له وهو يضربه: (لماذا تسير حافي القدمين).
:eek3: :eek3:

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:10 AM
مرة واحد بخيل قال لولده روح هتلي من عمك شاكوش رجع الولد يقول عمي معندوش اجل من خالك ونفس الشي يقول معندوش طيب هات االشاكوش
بتاعنا وأمري لله

واحد بخيل وضع مراية عند فلوسه...لماذا؟ ليتأكد انه هو الذي يأخذ منها

واحد بخيل ركب تاكسي واثناء الطريق وقع حادث ونزل التاكسي من اعلى الجبل بسرعة رهيبه وفي هذا الوقت كان سائق التاكسي ينادي باعلى صوته وبيقول للبخيل اعمل ايه اعمل ايه ؟؟؟ رد البخيل بلا تردد ...
وقف العداد بسرعة .

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:11 AM
بخيل راح يزور امه في المستشفى لقى على الباب مكتوب "ادفع" قال ازورها لما ترجع البيت

مره واحد بخيل مات كتب وصيه قبل ما يموت !! متحمم لا تغسلوني !!!!

واحد بخيل بيغرق...فواحد معدى قال له : تدفع ربع جنيه و أطلعك؟؟؟
قال له-وهو فى آخر نفس- : بأ.. بأ.. بأ ..بريزة

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:19 AM
واحد اعمى راح لبيت زميلة خبط على الباب مراتة قالت مين قالها انا محمد الاعمى فكانت عريانة قالتلو ثوانى
راحت فتحت وهى عريانة قالها جوزك موجود قالتلو لا يا محمد يا اعمى
قالها خلاص لما يجى قوليله يباركلى اصلى فتحت

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:26 AM
واحد يابانى وقع فى حفرة....ومراته عرفت فراحت تنقذه ومسكت ايده عشان تطلعه فقال لها : امسكى كويس و "متسيبيشى"

يابانى خبط فى امريكانى....قال له
I'm "sony

المصرى بنى الهرم......واليابانى بنى ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باناسونيك

واحد يابانى اشترى بنطلون لقاه طويل.....راح "سانيو" من تحت

المخلب
29-01-2006, 01:28 AM
ابوهم تكفى خلني اضحك اليوم ماادري شجاني متضاييق حدي

ابي شئ يفرفشني والله احس اني بمووت

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:30 AM
واحد شكله وحش أوى راح يطلب الزواج من واحدة
العريس : أنا يشرفنى يا عمى أنى عملت نفسى بنفسى
والد العروسة : مصدقك يابنى , ماهو ربنا مابيعملش الأشكال الوحشة دى .

ست ركبت اتوبيس وهى شايلة ابنها الصغير، جت تدفع التذكرة الكمسارى اتخض أول مابص للولد..وقال: اللهم احفظنا، انا عمرى ما شفت عيل وحش كدة، غطيه يا ست حرام عليكى! الست زعلت قوى، وقعدت فى كرسيها تعيط بحرقة، الراجل اللى جنبها سألها: مالك يا مدام، بتعيطى ليه؟
الكمسارى ده ماعندوش دم، قل أدبه علي وانا خفت أرد عليه
تخافى تردى ليه؟ الاتوبيس ما فيهوش رجالة؟ردى عليه ولو فتح بقه بكلمة نخرشمه..
عندك حق، أنا حأروح أبهدل كرامته
عداكى العيب، شيلينى النسناس بتاعك بقى علشان تعرفى تتخانقى براحتك

في واحد بخيل كل ماكان عايز يروح المطعم ياخذ معاه صراصير يحطها في الأكل عشان مايدفع
الفلوس . مره شافه واحد وحب يقلده قام راح للبخيل وقاله ممكن شوية صراصير عشان اعمل زيك ومدفعش قاله البخيل :
" آسف ... ماعنديش غير ذبابة وحده عايز أشرب بيها شاي " !!!

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:34 AM
واحدة ست تخينة قوى قوى مش عارفين يوزنوها علشان الميزان كل مرة ينكسر جابوا احدث ميزان من برة وقالوا خلاص هنعرف وزنها بعد ماطلعت على الميزان الميزان خرج ورقة مكتوب عليها لو سمحتوا ياجماعة واحد واحد بالدور

ولد راح للبقال قال له عندك جبنة رومى قال له أيوه قال له طب إدينى بجنيه حلاوة. تانى يوم جاله نفس الولد قاله عندك عيش فينو قاله أيوه قال له طب إدينى بجنيه عيش بلدى. ثالث يوم جاله نفس الولد وقال للبقال عندك زيتون أسود قاله أيوه قاله طب إدينى بجنيه خيار مخلل.البقال زعل جداً وراح يشتكى الولد ده لأبوه وقاله ابنك بيعمل كذا كذا. رد الوالد وقاله :- آه من الولد قليل الأدب ده .. إنت عندك عصاية رد البقال أيوه قاله خلاص إضربه قلمين

واحد أقرع مفيش فى راسه غير ثلاث شعرات، راح للحلاق قاله اعمل لى فرق من النص، الحلاق بيشد الشعرة إلي على اليمين اتقطعت، فشد واحده تانيه على الشمال اتقطعت، فقال للرجل مش فاضل غير واحده أعمل ايه؟؟ فقاله نعكشها

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:35 AM
فيه وحدة ارسلتها امها للسوبر ماركت ولما رجعت قالت لها امها ليش تأخرتي؟؟قالت كان فيه واحد يعاكسني قالت الام كان اسرعتي ،قالت البنت وش اسوي هو اللي كان يمشي شوي شوي

فيه واحد سافر مع أهله بعد الامتحانات وقال لصديقه : شف .. اذا طلعت النتيجه اتصل علي وعلمني ، اذا أنا ساقط في الرياضيات قل يسلم عليك رياض واذا أنا ساقط في التأريخ قل يسلم عليك خالد ومثل كذا كل ماده بأسم .. المهم يوم طلعت النتيجه اتصل الصديق على خويه المسافر وقال : ترا الشباب كلهم يسلمون عليك

فيه واحد عزوبي . المسكين إذا جاء يقول كلمه فيها حرف ل يتعتع ؛ يعني إذا جاء يقول ليل يقول : لللللللللليل . المهم الرجال دايم يروح للمطعم ويطلب رز و دجاج لأنه يستحي يطلب لحم عشان ما يتعتع . وكل يوم على ها الطريقة . جاء يوم وصمم يأكل لحم ، قام طلع من الشقة وهو يقول :"للللللللللللللللل" وركب السيارة وهو يقول :"للللللللللللل" ويدور من عند الإشارة وهو يقول :"لللللللللللللللل" ويوقف عند المطعم وهو يقول :"لللللللللللل" . ودخل المطعم ، ويوم وصل عند الجرسون قال : " لللحم ورز ". قال الجرسون : " وش تقول .. ما سمعتك؟" . قال : رز ودجاج الله ياخذ عمرك

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:38 AM
في واحد عندو قطيع غنم ، فسألو صاحبو :الأول : يا أخي هالغنمات اللي عندك وين بياكلو .

الثاني : حدد سؤالك لو سمحت السود ولا البيض .الأول : لأ السود .

الثاني : والله في خلف هذا الجبل ساحة خضرة بياكلو فيها.الأول : طيب و الغنمات البيض.

الثاني : بياكلو في نفس الساحة.الأول : طيب وين بيشربو.

الثاني : يا أخي حكيتلك حدد سؤالك ، السود ولا البيض .الأول : لأ البيض.

الثاني : في عنا ترعة قريبة من هون ، بيشربو منها.الأول : طيب و السود.

الثاني : بيشربو من نفس الترعة.الأول : طيب وين بنامو.

الثاني : يا أخي بعدين معاك إنت ما بتفهم ، كم مرة حكيتلك حدد سؤالك.

الأول : عفواً عفواً ، أنا قصدي السود.الثاني : في عندي زريبة بنامو فيها.

الأول : طيب و الغنمات البيض وين بنامو.الثاني : مع السود ، في الزريبة.

الأول : يا أخي جننتني ، طيب إحكيلي كلهم بياكلو في الساحة و بيشربو من الترعة و بنامو في الزريبة.

الثاني : ليش هو أنا ما حكيتلك.الأول : لأ ، خير إنشاء الله.

الثاني : مهو الغنمات السود إلي أنا.الأول : ليش، و البيض لمين. اثاني : برضو إلي أنا

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:39 AM
مرة اتنين اصحاب كانو في السينما فواحد قال للتانى تراهنى انى اضربلك اللى قاعد هناك دة علي قفاة رد علية صاحبة وقال طبعا متقدرش..راح قايم وضربة وقاللة محمد انت هنا من بدري راح الراجل بص لة وقالة انا مش محمدقالة انا اسف كنت فاكرك محمد المهم رجع لصاحبة تانى قاللة تراهنى اضربة لتانى مرة علي قفاة قاللة المرادى بقي متقدرش راح قايم وضربة وقاللة محمد انت هنا من بدري قاللة يا عم قلت لك انا مش محمد قاللة انا اسف كنت فاكرك محمد راح الراجل زهق راح غير مكانة راح اراجل اللى بيضرب قال لصاحبة تراهننى ولتالت مرة اضربهولك علي قفاة قاللة المرة دي بقي متنفعش راح قايم ولف وراح ضربة وقاللة انت قاعد هنا ونا عمال اضرب الراجل هناك

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:41 AM
مرة واحد اسمة عزوز راح اشتغل عند ميكانيكى صبى صغير .فى يوم قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف رئيس الحى صاحب الورشة مصدقوش ولكن بعد يومين فعلا مر من قدام الورشة رئيس الحى وسلم على عزوز سلام حار صاحب الورشة اعجب بعزوز وشغلة اسطى فى الورشة وبعد يومين عزوز قال لصاحب الورشة انا اعرف الوزير قال لة لا ديا صعبة جدا وفعلا بعد يومين مر الوزير من قدام الورشة وسلم على عزوز ...صاحب الورشة اتجنن وقال لعزوز يابنى انا هجوزك بنتى وتمسك الورشة مكانى... وبعد يومين قال عزوز لصاحب الورشة انا اعرف كلينتون ولكن صاحب الورشة المرة ديا قال لعزوز بلاش تهتش على ديا واسعة قوى ..عزوز قاله تعال نسافر وانا هعرفك وفعلا سافروا امريكا ووقفوا امام البيت الابيض وعزوز قال لصاحب الورشة بص على الشباك الابيض الى فوق ده ..هطلع كمان شوية انا وكلينتون ونقول لك هاى وفعلا عزوز طلع هو و كلينتون بعد خمس دقائق الراجل صاحب الورشة اغمى علية وراح المستشفى . ولما فاق عزوز بيسألة انت اغمى عليك علشان شفتنى انا وكلينتون .صاحب الورشة قال لا يابنى انا اغمى علية علشان انت والريس وافقين فى الشباك عدا من قدامى اثنين امريكان بيسألونى من الى واقف جنب عزوز ده

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:42 AM
مره واحده ست كان عندها كلب كانت بتحبه قوى ,فى يوم جوزها جالوا اعاره لبلد عربى فمعرفتش تسفر الكلب بتعها فسبته مع اخوها, بعد ماسافرت كانت كل اسبوع بتتصل تطمن على الكلب. المهم الكلب مات فاخوها اتصل بيها و قالها على اللى حصل , راحت اخته اغمى عليها و جالها اكتئاب بعدها و مكنتش بتكلم حد بعديها خالص, فجوزها اتصل باخوها قال له انت ازاى تقول لها كده مره واحده كنت تقولها واحده واحده, يعنى مره الكلب نزل يلعب فى الشارع و مره الكلب خبطته عربيه و مره الكلب فى المستشفى و حالته خطيره و فى الاخر الكلب مات !! راح اخوها قاله حاضر لو حصل حاجه بعد كده حاخذ بالى... بعد اسبوعيين اخوها اتصل بجوزها و قاله أمك نزلت تلعب فى الشارع

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:42 AM
أبو العربى كان اعد على القهوة وجالوه المخبر وقال
له تعالى كلم ضابط المباحث فراح معه فدخل على الضابط وقال له صباح الفل يا باشا انا ابو العربى فقال له الضابط انت ابو العربى اخو البت سماسم الرقاصة ال ساكنة فى
الشارع الى ورا فقال له ابو العربى لا يا باشا انا ماعنديش اخوات بنات فقال له الضابط طيب اطلع للمأمور فطلع للمأمور وقال له صباح الفل يا باشا انا ابو العربى فقال له المأمور انت اخو البت سماسم الرقاصة الى ساكنة فى الشارع الى ورا فقال له لا يا باشا انا ماعنديش اخوات بنات فقال له المأمور طيب اطلع لمدير الأمن فدخل ابو العربى لمدير الأمن وقال له صباح الفل يا باشا انا ابو العربى فقال له مدير الأمن انتا اخو الواد سيد الى كان عاوز يغتال شخصية مهمة هنا الأسبوع الى فات فقال له ابو العربى لا ياباشا والله العظيم انا اخو البت سماسم الرقاصة
الى ساكنة فى الشارع الى ورا

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:43 AM
واحدكل يوم يطلع من الجمرك بالموتسيكل وشايل صندوق صغير وراه .. مفتش الجمرك يقوله فيه ايه في الصندوق يقوله مافيش ويديله ساعة يد ويقوله عديني يروح معديه .. ومره المفتش قال له افتح الصندوق قاله مفيش داعي قاله افتح الصندوق ففتح الصندوق لاقاه فاضي قاله ادفع نص عمري واعرف انت بتهرب ايه .. ولو قلت لي الصراحة حاخليك تعدي لوش شايل جمل .. قاله احلف وانا اقولك .. حلف المفتش .. قاله انا باهرب موتسيكلات

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:44 AM
واحد كسول وزميله اللي اكسل منه يبحثون عن وظيفه..
بعد يومين حصلوا وظيفه بالجريده وهاذي الوظيفه في محل للمفروشات..
المهم راحوا للمحل وقابلوا صاحب المحل وقالوا له نبغي الوظيفه هاذي بس الي أوله شرط أخره نور..
قال صاحب المحل كيف،؟
قالوا له نحن بصراحة كسالة واييييييد نبغي وظيفه مافيها تعب.
قال لهم موافق عندي غرفة نوم معروضه بالمحل قيمتها 90ألف ريال أبغيكم تنامون فيها حتى يشوفونها الزباين ..
المهم جاء صاحب المحل بعد 5أيام شافهم نايمين قالهم ماشاءالله عليكم نايمين مرتاحين ..
قال واحد منهم وهو يتثاوب : ياخي حرام عليك قول مكررررروفين 5أيام شغل مافيه يوم واحد راحه.

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:45 AM
مرة واحد كان معاه ربع جنيه
ففكر يعمل بيه إيه
يشرب عصير قصب و لا يركب الأتوبيس فقال :
أنا لو ركبت الأتوبيس هيبقي في حل من إثنين
يإما هقف أو هقعد
لو وقفت مش هيبقي في أي مشكلة
لكن لو قعدت هيبقي في حل من إثنين
يإما هيقعد جنبي راجل أو تقعد جمبي ست
أنا لوقعدت بجانب راجل مفيش مشكلة
لكن لو قعدت بجانب ست هيبقي فيحل من إثنين
لإما هنعجب ببعض يإما مش هنعجب ببعض
لو مأعجبناش ببعض مفيش مشكلة
لكن لو أعجبنا ببعض هيبقي في حل من إثنين
يإما هنتجوز يأما مش هنتجوز
لو مإتجوزناش مفيش مشكلة
لكن لو إتجوزنا هيبقي في حل من إثنين
يإما هنخلف يأما مش هنخلف
لو مخلفناش مفيش مشكلة
لكن لو خلفنا هيبقي في حل من إثنين
يإما هنخلف ولد أو بنت
لو خلفنا بنت مفيش مشكلة
لكن لو خلفنا ولد هيبقي في حل من إثنين
يإما هيستقيم أو هينحرف
لو إستقام مفيش مشكلة
لكن لو إنحرف هيبقي في حل من إثنين
يإما يدمن أو مش هيدمن
لو مأدمنش مفيش مشكلة
لكن لو أدمن هيبقي في حل من إثنين
يإما هيبقي معاه فلوس أو معهوش
لو كان معاه فلوس مفيش مشكلة
لكن لو كان عايز فلوس هيبقي في حل من إثنين
يإما هيسرقني أو هيقتلني
لو سرقني مفيش مشكلة لكن لو قتلني ..
.. يقتلني ؟؟!!!!!!!!!
لا ياعم أنا أشرب عصير قصب أحسن

ابو الاسهم
29-01-2006, 01:52 AM
واحد بكرش قابل واحد بكرش قال له : معاك قرش ؟ قال له : مفتكرش

واحد ماشي قابل واحد ماشي قال له : تيجي معايا ؟ قال له : ماشي

مرة واحد اتنين تلاتة

مرة أتنين قرع خبطوا فى بعض عملوا شرارة

سأل القاضي الزوجة : لماذا تريدين الطلاق ؟ فأجابت : لأن زوجي حيوان ! قال القاضي : لماذا تزوجته ؟ لأنني لم أكن أعرف في بادئ الأمر أنه حيوان لهذه الدرجة ! فرّد الزوج على الفور : كذابة يا سيّدي ، كانت عارفة

واحد بيقول للتاني أنا تعبان من الروماتيزم , فالتاني قال له و أنا حسين من شبرا

ابو فهد
29-01-2006, 08:11 AM
مره ثلاث نسور بيتراهنوا مين يصطاد أكتر ,النسر الأول راح ورجع فكان منقاره عليه دم فسألوه النسور التانين الدم ده من ايه قالهم شايفين الصخره اللى هناك اصطتدت عندها أرنب,فراح النسر التانى ورجع فكان منقاره عليه دم أكتر فسألوه الدم ده من ايه فقالهم شايفين الشجره اللى هناك اصطتدت عندها غزاله,راح النسر التالت ورجع مليان دم فى كل حته فى جسمه فسألوه الدم ده من ايه قالهم شايفين العمود اللى هناك ده قالوا له اه قالهم انا ماشفتوش

هذي خلتني اضحك غصب
تسلم ابو الاسهم ، وجزاك الله خير على الابتسامة الحلوه

ابو الاسهم
29-01-2006, 08:32 PM
هذي خلتني اضحك غصب
تسلم ابو الاسهم ، وجزاك الله خير على الابتسامة الحلوه
هلا اخوي بوفهد :nice:

ابو الاسهم
29-01-2006, 10:56 PM
فيه محشش يسأله صديقه أنت ليش أصلع قال: من غرابيل الزمن ردعليه: لا عاد تحلق عنده

غبي مشتهي لبن راح للثلاجه لقى تاريخه منتهي قام زور التاريخ وشربه

ذبانه تنادي بنتها اذبيبينه ولا ردت قالت بف باف يقطع قلبش

في ذبانه دخلت على شباب يحششون بغرفه وصارت الذبانه تطير فوقهم
ويوم شمت الحشيش انسطلت وأخذت تترنح وتقول : -
وخرووووووووووووو الصقر جاكم ......!!!

ابو الاسهم
29-01-2006, 10:58 PM
هذا محشش قاعد مع خوية وهم يحششون قال واحد لثاني
ياخي انا بردان من المكيف رد عليه المحشش
وانا محمد من القصيم

فيه سكران طاح بحفره وكلما جاء يطلع طاح وكل مره يحاول يطلع يطيح قال: ان ماطلعت هالمره ابروح لبيتنا

غبي رايح للجامعه معه حصى ليش؟؟؟؟ يبي يحذف ترم!

ابو الاسهم
31-01-2006, 02:27 PM
ذهب أحدهم ألى الطبيب وأذناة محروقتان فسالة الطبيب عما حدث قال كنت أكوي الجلابية عندما رن التلفون وبدل ما أرفع السماعة رفعت المكوى على أذني فحترقت فقال الطبيب طب وماذا حدث للأذن الأخرىفقال الرجل :الغبي اتصل مرة ثانية.

ابو الاسهم
31-01-2006, 02:30 PM
واحد راح يجيب شاهد زور فقال للشاهد هل تشهد معي أن لي مع فلان 200 ألف ليرة آم قلو: ليش ما عطاك ياهن لهلق؟

حمصي راح على برنامج من سيربح المليون فسأله جورج قرداحي سؤال ب 16000ريال . قال : أكمل المثل التالي : عصفور باليد أحسن من عشرة على ......؟
1 - البقرة 2- الحجرة
3- الشجرة 4- الورقة
قام الحمصي ما عرف استعان بالجمهور فأعطاه الجمهور 100% للجواب الثالث قام ما اقتنع و طلب الاتصال بصديق و انتهى الوقت و صاحبه بيقول الجواب الثالث . قام جورج قله شو بدك تغامر و تمشي مع صاحبك و الجمهور ؟ قال الحمصي انا محتار و ما رح اغامر و رح اكتفي بالمبلغ اللي وصلتله . قام قال جورج يعني بدك تنسحب ؟ قال الحمصي اي و الله انسحب احسن لأنو عصفور باليد أحسن من عشرة على الشجرة

ابو الاسهم
31-01-2006, 02:38 PM
وحدة تحلم انه محشش قاعد يلحقها ... وقفت قالت له : خير وش عندك تلحقني .؟؟ قلها المحشش : والله مدري انتي اللي تحلمين

صعيدي اشترى لزوجته ثريات فاتصل لها يسأل عنها فقالت زوجته:حلوين بس كبار على أذناي

عجوز سألت زوجها وش رايك بجسمي قال يجنن بس يبيله كوي

لاداعي
31-01-2006, 03:00 PM
واحد راح يجيب شاهد زور فقال للشاهد هل تشهد معي أن لي مع فلان 200 ألف ليرة آم قلو: ليش ما عطاك ياهن لهلق؟

حمصي راح على برنامج من سيربح المليون فسأله جورج قرداحي سؤال ب 16000ريال . قال : أكمل المثل التالي : عصفور باليد أحسن من عشرة على ......؟
1 - البقرة 2- الحجرة
3- الشجرة 4- الورقة
قام الحمصي ما عرف استعان بالجمهور فأعطاه الجمهور 100% للجواب الثالث قام ما اقتنع و طلب الاتصال بصديق و انتهى الوقت و صاحبه بيقول الجواب الثالث . قام جورج قله شو بدك تغامر و تمشي مع صاحبك و الجمهور ؟ قال الحمصي انا محتار و ما رح اغامر و رح اكتفي بالمبلغ اللي وصلتله . قام قال جورج يعني بدك تنسحب ؟ قال الحمصي اي و الله انسحب احسن لأنو عصفور باليد أحسن من عشرة على الشجرة

:funny: :funny: :funny: هههههههههههههههههههههههه :funny: :funny: :funny:

والله العظيم دمعت من الضحك :app: :app: :app:

ابو الاسهم
01-02-2006, 08:59 PM
:funny: :funny: :funny: هههههههههههههههههههههههه :funny: :funny: :funny:

والله العظيم دمعت من الضحك :app: :app: :app:
هلا والله
هدفنا وضع الدمعة في عيونكم (من الضحك طبعاً) :funny:

وابقوا معنا :court: :nice:

ابو الاسهم
01-02-2006, 09:06 PM
محشش يسأل زميله : لو صحيت ولقيت نفسك ميت وش تسوي...؟
قال: والله لانهبل.

واحد قال لابوه: يبه مدرسنا خبل أمس يقول 3+2=5 واليوم يقول 1+4=5

محشش مسكوه الشرطه وقالوا له ليه عيونك حمر؟ قال : شارب فيمتو وانا منسدح...

ابو الاسهم
02-02-2006, 07:56 PM
عامود نور خطب نملة ورفضتة ليه؟ عشان ولد شوارع

هندي شافوه يرمي الشيطان ويقول انت نفر مافي زين انت
سيم سيم كفيل.

طالب طالع من الاختبار دايخ ليش؟ مبرشم على المروحة

ابو الاسهم
02-02-2006, 08:00 PM
البخيل: حظي سيئ!! الصديق: ولماذا ؟ البخيل: لأن الصيدلية التي بجوارنا
أعلنت عن تخفيضات وليس فينا أحد مريض

أعطت إمراءة بخيله ابنها ريالاً وقالت له: أذهب واشتري خبزاً... لكن يا ويلك
اذا ضاع الريال منك. و في الطريق للمخبز شاهد الولد سياره تصدم أبوه... فذهب
مسرعاً إلى أمه البخيله وقال لها: امي امي .. الحقي .. أبي صدمته سياره!!
فقالت: اوووه .. بسيطه .. ظننت أن الريال قد ضاع منك.

عجوزه راحت الغابه شافها الاسد قالتلو لا تاكلني ؟قالها لا تخافي ما اكل
نواشف

اسد وكلب اتفقوا ان كل واحد يضرب الثاني علي قفاه بدأ الكلب وضرب
الاسد ولما جاء الدور علي الاسد الكلب جري والاسد بيجري وراءه الاسد سال قرد
بيقرا الجريده مشفتش كلب جري من هنا رد القرد وقال الكلب الي ضرب الاسد
علي قفاه غضب الاسد و قال الله يخرب بيوتهم هي لحقت تنزل في الجرايد

ابو الاسهم
02-02-2006, 08:02 PM
سباك نفسه اتسدت غرقت الشقة

رخم قرصه ثعبان قعد يضحك يضحك الثعبان قاله مالك بتضحك ليه
دانا قرصتك قاله اصلي أنا عندي الايدز

مرة كان في أرنب مريض وراسه يوجعه فقالت السلحفاة له انا راح اجيب
لك بندول وبالفعل طلعت. ومر الوقت والارنب مريض ساعة ساعتين ثلاث خلص
اليوم وفي اليوم الثاني صحا الارنب من النوم والسلحفاة لسة ما رجعت فطلع
يتحرى وشافها توهها على بعد 100 متر فصرخ عليها وقال انا الغلطان اللي
اعتمد على مثلك فردت السلحفاة" احترم نفسك ولا ماني رايحة

مرة اربع صاعيدة داخلين امتحان فاجلهم سؤال فى الامتحان وهو كام
عددارجل المعزة فكلهم سألو صاحبهم حسنين ووما كنش بيرد عليهم فالما خلص
الامتحان قالولو انتا ما قولتيلناش لية قالهم المراقب كان جنبى ومعرفتيش اطلع
المعزة

ابو الاسهم
02-02-2006, 08:06 PM
واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ....واحد
من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد فتح عليهم
النار قتلهم كلهم
و بعدين سأل الصف التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم
....و إدور على الصف التالت قام واحد خاف و قاله انا اللى عطست ياباشا...قاله
القائد يرحمكم الله

واحد اتجوز واحدة اسمها نعمة باسها وش و ضهر

واحدة فافى راحت لمصنع من مصانع تعبئة الالبان وشافتهم وهم بيحلبوا البقر
فسالتهم طب والبقر الفاضي بتعملوا فيه ايه

ابو الاسهم
02-02-2006, 08:15 PM
واحد راح الصيدلية وقال للدكتور : عايز لبن اطفال ..... الدكتور: اسمه ايه !؟
,,,,,, الراجل : اسمه اشرف

واحد دخل السلك الدبلوماسي ........ إتكهرب

الأول : ليش القطار مهم ؟ الثاني : لأن تحته خطين

أرنب راح لمكتب السفريات .... ليييييش ؟ يبغى يسافر لـ ( جزر ) القمر

واحد قالو له إن الجزر يقوي النظر ..اشترى جزر وصار يناظر فيه

واحد غبي شاف الموية حارة
حطلها تحميلة

ابو الاسهم
03-02-2006, 08:23 PM
واحد عايز يجعل جدته تأكل فقال لها : حاتاكلى المهلبية يا جدتى و لا أجيب لك عريس
قالت له : يا بنى و هو أنا فيّا أسنان للمهلبية

واحد اتعزم عند واحد صاحبه على الغذاء فوجد صاحبه كلما نادى لزوجته يقول لها : الملوخية يا حياتى .. ما تنسيش الميّة ياعمرى..
فقال الضيف لصاحبه : ما شاء الله بقى لكم 15 عام متجوزين و لسّة بتقول لها يا حياتى يا حبيبتى
فقال له صاحبه : أصلى بعد خمس سنين من جوازنا نسيت اسمها

ملقوف طردوه من كيوتل 180 ليه؟
كل ماأتصل عليه واحد يبي رقم قال: وش تبي فيه؟

ابو الاسهم
03-02-2006, 08:26 PM
سأل الطفل اباه لم يضع الهنود الحمر على وجوههم صباغا أحمر؟
الأب: ليستعدوا للحرب.
وبعد أيام رأى الطفل أمه تضع مساحيق التجميل الحمراء على وجهها فهرع إلى والده راكضا وقال له: اهرب يا أبي.. إن أمي تستعد للحرب

هندي خطب فتاه عربيه فايبغي يعبرلها عن شدة اعجاب بها بقول
انت سيم سيم فلفل .. بس في واهد فرق .. فلفل هرق لسان انا .
. انت هرق قلب انا

ثلاث نصابين قال الاول شفتوا البحر الاحمر قال انا لونته قال الثاني شفتوا البحر الميت انا قتلته
قال الثلاث شفتو ا المحيط الهندي انا كفيله

ابو الاسهم
03-02-2006, 11:39 PM
غبي يكلم رفيجة قال بالي مشغول من امس رد عليه وقال اكيد احد رافع السماعه

غبي مسافر ومعاه بغبغان قالت له المضيفه الحيوان هذا معاك رد البغبغان اي معاي

غبي يعزي ناس قال لهم ما في امل يرجع ابوكم

غبي ما يعرف يمون تعرّف على باشا سأله كم عمرك قال 42 .. رد : نفس مقاس جزمتي طال عمرك

عسكري غبي قالوله إذا مر الملك أطلق 21 طلقه . قال و إذا جبته من أول طلقه..؟

غبي قال لابو خطيبته ياعم تراني ابي اتزوج قاله عمه بس البنت الحين تدرس قاله
طيب امر بعد ساعه

واحد غبي قال لصاحبه تعرف بيتهوفن..؟؟ رد عليه هو أنا أعرف هوفن علشان أعرف بيته0

ابو الاسهم
04-02-2006, 05:52 PM
قال الأسد للحيوانات:

الحلوين يوقفون على اليمين و الأقوياء على اليسار

راح القرد و وقف بالنص

قاله الأسد شفيك خبل ما تفهم

رد القرد :

يعني أشق نفسي نصين

ابو الاسهم
04-02-2006, 06:02 PM
واحد محشش جالس مع اصحابة قال انا مرة طلعلي اسدوكان في ايدي كاسة موية ضربته فيها الاسد طلع يجري قا ل واحد من الجالسين صح انا ضربت نفس الاسد كف ايدي ابتلت

اثنين محششين دخلوا صيدليه... الاول قال للصيدلي: اعطنا اثنين شاورما... قاله: هدي صيدليه وما نبيع اكل... رد الثاني وقال: معليش يا دكتور اصله محشش اعطنا اثنين فلافل

أحد الحشاشين يقود سيارة تكسي... أشرت له فتاة فسألها: وين رايحة؟ فقالت له: إلى المزة قال: لها روحي بس لا تتأخري.

مدرب يسأل لاعب محشش في كم مره تقدر تلف الملعب قاله في سجارتين

محشش يقول أنا أحب أنام بس ما أدري أنام يحبني ولا لإ

اتنين مساطيل واحد بيسأل التاني: الشارع هادا بيروح فين التاني: الشارع ده ثابت محله عمره ما راح شمال ولا يمين

سكران كل مايروح على البيت يقف امام المراة ويصير يقول آه أنا كبرت كتير وصار شعري ابيض بالصدفة يدخل عليه أبوه ويقول له كم مرة أخبرتك ان لا تقف امام صورة جدتك وتفتكرها صورتك

ابو الاسهم
06-02-2006, 02:02 AM
ضاع لرجل ولد فناحوا عليه ولطموا وبقوا على ذلك أياماً، وصعد أبوه لغرفته فرآه جالساً في زاوية من زواياها فقال: يا بني أنت على قيد الحياة أما ترى ما نحن فيه! قال الولد: قد علمت ولكن ها هنا بيض وقد قعدت عليه مثل الدجاجة ولن أبرح حتى تطلع الكتاكيت منها، فرجع أبوه إلى أهله، وقال: لقد وجدت ابني حياً ولكن لا تقطعوا اللطم عليه!

جلس رجل على باب داره فأتاه سائل فقال له: اجلس ثم صاح بجاريته فقال ادفعي إلى هذا السائل صاعاً من حنطة فقالت: ما بقي عندنا حنطة، قال فأعطيه درهماً، قالت ما بقي عندنا دراهم، قال فأطعميه رغيفاً، قالت ما عندنا رغيف، فالتفت إلى السائل وقال انصرف يا فاسق يا فاجر، فقال السائل: سبحان الله تحرمني وتشتمني، قال: أحببت أن تنصرف وأنت مأجور.

mirage
06-02-2006, 02:48 AM
يسلمممممممممموووووووووووووووووو

ابو الاسهم
07-02-2006, 12:24 AM
في مرة عيلة صعيدية سافرت الى القاهرة فالولد شاف طيارة فسأل ابوه:ايه دي يابوي قالوا: ماخبرش وبعدين شاف الولد باص فقال لابوه: ايه دي يابوي قالوا:ماخبرش فأمه قالتلو: ماتسكت بقى ابوك زهق من كتر الاسئلة فقالها جوزها:سيبي الواد خليه يتعلم

واحد صعيدي مرة طلع برج القاهرة في اخر دور وبص على الناس تحت لقاهم صغيرين جدا وركز على واحد منهم وكلما كان ينزل دور كان يلاقي حجمه يكبر حتى وصل للدور الارضي راح للراجل وحضنه وسلم عليه فساله الراجل انت تعرفني قال له طبعا يا راجل ده انا اعرفك من وانت صغير قوي........

وقعت طائرة تدريب صغيرة وفيها أربعة أشخاص في مقبرة بالصعيد فتهافتت وسائل الإعلام والصحافة ليسألوا المختار هريدي عن الحادث فأجابهم بالتالي : لقد أخرجنا حتى الآن ثمانين جثة وهناك مخاوف أن يزداد عدد الضحايا
!!!!

ابو الاسهم
07-02-2006, 12:26 AM
صعيدي حاطين صورته على الاشارةليش؟..... احذر مفاجئات الطريق

في مزارع يزرع جزر وفي كل موسم حصاد يرى أن الجزر قد فقد فيذهب للأرانب ويسألهم هل أنتم من أكل الجزر فلا يعترفون وفي مرة من المراة كسر أسنانهم كلها وفي موسم الحصاد التالي لم يجد الجزر أيضا فذهب للأرانب فلم يعترفوا وعندما مشى فقالوا فيما بينهم قثينا عليه ثوينا الجذر عثير وثربناه

في هندي زخوه الشرطه ضربوه ضرب قال الهندي انا معلوم هذا برنامج صادوه

forever
07-02-2006, 01:09 AM
حلوووه ...

مشكور

ابو الاسهم
08-02-2006, 01:15 AM
الأول : أهلا ياسر كيف حالك؟ لم أرك منذ فترة طويلة؟ لقد تغيرت كثيرا فقد ازداد وزنك ولون بشرتك تغير ايضا وصرت أصلع و الثاني مقاطعا: أنا لست ياسر الأول : ياسبحان الله، حتى اسمك تغير

عشره ----- حبوا يعملوا إرهابيين خطفوا طياره فاضيه و إتصلوا بالمسئولين قالولهم إن ما نفذتوش طلباتنا كل نص ساعه حنقتل واحد منا

وش وجه الشبه بين بنات اليوم والمسمار؟؟ مايدخلون بيوتهم الا بالطق

ابو الاسهم
08-02-2006, 09:05 PM
كان أينشتاين لا يستغني أبدا عن نظارته .. وذهب ذات مرة إلى أحد المطاعم ، واكتشف هناك أن نظارته ليست معه ، فلما أتاه الجرسون بقائمة الطعام ليقرأها ويختار منها ما يريد ، طلب منه أينشتاين أن يقرأها له فاعتذر الجرسون قائلا : إنني آسف يا سيدي ، فأنا أمي جاهل مثلك !

ذات ليلة عاد الرسام العالمي المشهور بيكاسو إلى بيته ومعه أحد الأصدقاء فوجد الأثاث مبعثرا والأدراج محطمة ، وجميع الدلائل تشير إلى أن اللصوص اقتحموا البيت في غياب صاحبه وسرقوه .
وعندما عرف بيكاسو ماهي المسروقات ، ظهر عليه الضيق والغضب الشديد ..
سأله صديقه : هل سرقوا شيئا مهما ..
أجاب الفنان : كلا .. لم يسرقوا غير أغطية الفراش ..
وعاد الصديق يسأل في دهشة : إذن لماذا أنت غاضب ؟! ..
أجاب بيكاسو وهو يحس بكبريائه قد جرحت : يغضبني أن هؤلاء الأغبياء لم يسرقوا شيئا من لوحاتي..

ذهب كاتب شاب إلى الروائي الفرنسي المشهور إسكندر ديماس مؤلف روايته الفرسان الثلاثة وغيرها وعرض عليه أن يتعاونا معا في كتابة إحدى القصص التاريخية..
وفي الحال أجابه ديماس في سخرية وكبرياء :
كيف يمكن أن يتعاون حصان وحمار في جر عربة واحدة ؟!
على الفور رد عليه الشاب : هذه إهانة يا سيدي كيف تسمح لنفسك أن تصفني بأنني حصان ؟!

عندما سئلت الكاتبة الإنجليزية أغاثا كريستي . لماذا تزوجت واحد من رجال الآثار ؟
قالت : لأني كلما كبرت ازددت قيمة عنده!

ابو الاسهم
08-02-2006, 09:06 PM
الكاتب الأمريكي مارك توين مغرما بالراحة حتى أنه كان يمارس الكتابة والقراءة وهو نائم في سريره ، وقلما كان يخرج من غرفة نومه !
وذات يوم جاء أحد الصحفيين لمقابلته ، وعندما أخبرته زوجته بذلك قال لها : دعيه يدخل ..... غير أن الزوجة اعترضت قائلة : هذا لا يليق ..... هل ستدعه يقف بينما أنت نائم في الفراش ؟!
فأجابها مارك توين : عندك حق ، هذا لا يليق اطلبي من الخادمة أن تعد له فراشا آخر!

قدم على أبي علقمه النحوي ابن أخ له ، فقال له : ما فعل أبوك؟
قال : مات
قال : وما علته ؟
قال : ورمت قدميه
قال : قل : قدماه..
قال : فارتفع الورم إلى ركبتاه ..
قال: قل : ركبتيه ..
فقال : دعني يا عم ، فما موت أبي بأشد علي من نحوك هذا ..!

وقف على باب نحوي أحد الفقراء فقرعه فقال النحوي : من بالباب ؟ ... فقال : سائل ..
فقال النحوي : لينصرف .... فقال الفقير مستدركا : اسمي أحمد ( وهو اسم لاينصرف في النحو ..
فقال النحوي لغلامه : أعط سيبويه كسرة

ابو الاسهم
09-02-2006, 12:31 AM
قررت الأمم المتحدة إجراء بحث ميداني يتركز حول السؤال التالي:"من فضلك أرجو أن تعطينا رأيك بأمانة حول كيفية حل مشكلة نقص الطعام في بقية أنحاء العالم."
وفشلت الدراسة الميدانية في الحصول إلى أية إجابات، ففي إفريقيا لم يفهم الناس معنى كلمة "طعام"، وفي غرب أوروبا لم يفهموا معنى كلمة "نقص"، وفي شرق أوروبا لم يفهموا معنى كلمة "رأي"، وفي الشرق الأوسط لم يفهموا معنى كلمة "حل"، وفي أمريكا الجنوبية لم يفهموا معنى عبارة "من فضلك"، وفي آسيا لم يفهموا معنى كلمة "بأمانة"، أما في الولايات المتحدة فلم يفهموا عبارة "بقية أنحاء العالم!"

ابو الاسهم
09-02-2006, 12:35 AM
صوص يرقص في الشارع شافه ديك قال: ما عندك أهل يربونك؟؟
قال: لا تفقيس مكاين

محشش ماشي في الشارع شاف دوريه يبي يبعد الشبه وقفهم
وقال: اللومينا للبيع

مسطل شاف اشارة ممنوع الوقوف انبطح

اتنين يحششوا بقفص دجاج
تاني يوم الصبح طلع الديك وقال: كوكايييييييين

واحد طلعت براسه فكرة.... صار يسقيها كل يوم

ابو الاسهم
09-02-2006, 12:41 AM
الطبيب:أسنانك بحاجة إلى تقويم !
المريض: هجري أم ميلادي ؟!!

وحده مشت للدكتور وقتله يادكتور لما انشر الغسيل اشعر برجفه فى جسمى فراح معاها الدكتور عشان يتاكد فلقاها بتنشر الغسيل على كوابل الضغط العالى الكهربائيّة !

مرة واحد طلب من امه همبرغر قالتله بكفي هم ابوك

مرة واحد صعيدي سافر وساب مراته لوحدها معرفتش تنام على السرير لانه ناقص لوح

ذهب رجل الى طبيب نفساني وقال له: دكتور انا عندي انفصال شخصي. فأجابه الطبيب: اجلس لنتحدث نحن الأربعة

خباز دايما يشلح ساعته لما يخبز.. ليش؟
علشان الدقيق ما يغازل... الدقيقه....

ابو الاسهم
10-02-2006, 08:45 AM
غبي طاح في الحوش راح الطبيب فعطاه مرهم وقاله ادهن مكان الطيحة راح ودهن الحوش

مدرس سال بدوي ما هو الخفاش؟ قال البدوي :
طال عمرك هذا فار اسود لابس بشت

كومبيوتر قال لكومبيوترة انتي طالق قالت له يالهويتي وال سي دي اللي في بطني

واحد يغازل سورية قالت له: حل عني قالها:
ليش الامتحان صعب

مدير سأل طالب ليش متأخر ؟ رد عليه أبوي يضرب اخوي ، قال المدير شو يخصك انت
قال : يضربه بنعالي

وحده غبيه ماشيه في الشارع وحامله قنينة زيت شافت قشرة موزه واقعه على الارض فكرت وقالت في نفسها اذا مشيت والزيت في يدي راح اوقع انا والزيت.... فراحت حطت قنينة الزيت على الارض وراحت اتزحلقت على قشرت الموز ورجعت اخذت الزيت ومشت

هنديه راحت للاهرامات في مصر قالت للمصري : بابا منو يسوي سمبوسة كبير ؟؟؟؟

نذله تاخر زوجها قالت لامها اخاف انه تزوج؟؟
قالت امها تفاولي خير يمكن مدعوس

ابو الاسهم
18-02-2006, 11:45 AM
غبي قال له ولده : يبه رخصتي انتهت .... قال : اكيد من كثر دورانك في الشوارع !! .

واحد نذل قالو له ودك ابوك يموت وتورثه؟ قال لا ودي يصدم ويموت عشان اخذ الديه واورثه

مره واحد مدمن تاب رمى كل المخدرات في بركة ...شوي طلعت سمكة من البركة تقول انا أنا ....أنا تمســـــــاح

خمسه اغبياء حذروهم ربعهم من سواقين الليموزينات إذا راحوا المدينه وقالوا لهم خلوهم يشغلون العداد . يوم وصلوا للمدينه .ركبوا مع ليموزين وقالوا له : شغل العداد تبي تلعب علينا ,,واللي يصفقه واللي يصارخ عليك ..قال : أوكي صديق .. ويوم وصلوا المكان اللي يبونه سألوه كم الحساب يارفيق ؟ قال خمسين ريال ... قام كل واحد فيهم عطاه خمسين !!

فيه واحد جاتله ضربة شمس جمع للشمس ربعه

واحدمحشش رافع يده في الامتحان ليش000؟؟؟؟؟؟؟؟ يطلب اتصال بصديق او حذف اجابتين او مساعده من التلاميذ... !

ابو الاسهم
18-02-2006, 11:45 AM
مرة 3 أطفال راحوا محل لعب واحد بيقول للراجل: عمو عمو عايز بلونة. الراجل جاب السلم وطلع جاب له بلونة ونزل فسأل التاني: وانت عايز ايه؟ .قال له بلونة .. قال له ماقلتش ليه وانا فوق!! المهم طلع جابهاله وهو فوق سأل الولد التالت: وانت كمان عايز بلونة؟؟؟ قال له لأ... فنزل الراجل وقال له : امال عايز ايه؟. قاله عايز بلونتين

khaldoon
18-02-2006, 03:06 PM
ما شاء الله عليك ..كل النكت حلوه ومميزه

ابو الاسهم
19-02-2006, 01:42 PM
ما شاء الله عليك ..كل النكت حلوه ومميزه

مشكور اخوي خلدون

بوعبدالله80
05-03-2006, 11:39 PM
هههههههههههههههه
يعطيك العافية

ابو الاسهم
22-03-2006, 09:26 PM
رجال من زود المرجله حاط نغمة جواله قرقعة فناجيل

قروي لقى فانوس سحري حركه طلعله المارد شبيك لبيك اطلب البيك قاله القروي أبغى كل الناس تحتاجني قام المارد وقلب القروي حمام

قروي قفل المفتاح علي سيارته فتحوه له بعلاقه ملابس سوي نسخه للعلاقه

قروي اشتغل في المرور...شاف صاحب موتر سيكل... يمشي على اطار واحد... كتب في المخالفه ..((محاولة طيران))

صيني يبون يعذبونه .. فتحوا عينه

ابو الاسهم
21-09-2006, 08:11 PM
في واحد حب يتغزل بزوجته قال لو إنك بالهند لعبدوك، الحرمة فرحت وقالت إيش أنا ملاك، قال لابقــرة
ههههههههههههههههههههههههههه

كل ما اقراها افقع من الضحك

المتألم
04-10-2006, 12:52 AM
صعيدي اول مره شاف فلبيني قال يا بخته شبعان نوووووووووم

سلاااااااااااااااااامي

المتألمل

ابو الاسهم
14-12-2006, 01:34 PM
واحد راح يشتري عربية (سيّارة بالمصري) .لقى كل العربيات غالية عليه.بعدين لقى عربية قديمة و عليها تراب كتير بس سعرها مناسب.صاحب المحل قال له العربية دي فيها ميزة هايلة.بص كدة ..وقام مسح بإيده التراب اللي عليها قام طلع منها عفريت .قال له :شبيك لبيك تطلب إيه؟ قال له هات شاي للبيه حالاً..في لحظة كانت كباية الشاي قدام الراجل .قام اشترى العربية فوراً و ساقها و طلع بيها على حتة أرض فاضية و قام نزل و مسح التراب اللي علي العربية. قام طلع له العفريت. قاله عايزك تبني لي هنا قصر كبير فيه جنينة و حمام سباحة و ملعب تنس و..... قام العفريت قال حيلك حيلك إنت فهمت غلط .. أنا شاي و قهوة بس

ابو الاسهم
14-12-2006, 01:36 PM
محشش قالوا له في الصين كل دقيقه ينولد واحد
قال هذا التطور مهوب حنا كل 9 أشهر!!

محششين بسفينة مرو على لوحة مكتوب عليها احذر اسماك القرش قفزو كلهم

محششين وقفو في نقطة تفتيش السواق طلع الاثبات قال
الثاني والله مايحاسب الا انا

محشش يقول لمحشش عيني حمره وش اسوي
قاله:اذا صارت خضرا امش

خاربه خاربه
14-12-2006, 01:44 PM
:deal: :deal: :deal:

ابو الاسهم
14-12-2006, 01:48 PM
:deal: :deal: :deal:
?????????????

مريديان
16-12-2006, 06:38 AM
هههه

روعه صراحه يعطيك العافية على هالمجهود الحلو منك

عليه العوض
16-12-2006, 10:46 AM
مشكور اخوي الغالي على النكت الرايعه
ويا ريت خليتهم بصفحه واحده تعبتني من كثر ما افتح الصفحات

وهذه نكته مشاركه مني
في احد الدول قام مواطن بسب الرئيس في الشارع بقوله ان الرئيس غبي وحمار
فتم القبض عليه و حكم عليه بالسجن 3 اشهر مع وقف التنفيذ وذلك لسب الرئيس علنا
و حكم عليه بالسجن 15 سنه مع الا شغال الشاقه لانه افشا سر من اسرار الدولة

مريديان
16-12-2006, 09:47 PM
مشكور اخوي الغالي على النكت الرايعه
ويا ريت خليتهم بصفحه واحده تعبتني من كثر ما افتح الصفحات

وهذه نكته مشاركه مني
في احد الدول قام مواطن بسب الرئيس في الشارع بقوله ان الرئيس غبي وحمار
فتم القبض عليه و حكم عليه بالسجن 3 اشهر مع وقف التنفيذ وذلك لسب الرئيس علنا
و حكم عليه بالسجن 15 سنه مع الا شغال الشاقه لانه افشا سر من اسرار الدولة
:funny: :funny: :funny: حلوه صراحه النكته

التيما
16-12-2006, 09:49 PM
واحد بخيل دخل مع ابنه سوبر ماركت الولد قال لأبوه : بأحب الشوكولاته أبوه قاله : حبها ورجعها مكانها

ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه :funny:

البانوش
10-02-2007, 01:06 PM
رجال من زود المرجله حاط نغمة جواله قرقعة فناجيل

قروي لقى فانوس سحري حركه طلعله المارد شبيك لبيك اطلب البيك قاله القروي أبغى كل الناس تحتاجني قام المارد وقلب القروي حمام

قروي قفل المفتاح علي سيارته فتحوه له بعلاقه ملابس سوي نسخه للعلاقه

قروي اشتغل في المرور...شاف صاحب موتر سيكل... يمشي على اطار واحد... كتب في المخالفه ..((محاولة طيران))

صيني يبون يعذبونه .. فتحوا عينه
ههههههههههههههههههههههههههه

كل ما اقراها افقع من الضحك

ابو الاسهم
10-02-2007, 09:10 PM
ههههههههههههههههههههههههه

انا مفتكر الموضوع نايم