المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الانشطه الصيفيه للاطفال

ام مروان
09-07-2012, 02:02 AM
السلام عليكم

حبيت استفسر عن اى مكان فيه انشطه صيفيه اقدر احط ابنى فيها فى هذه الاجازه انا ابنى عمره 3 سنوات ونصف الله يحفظه ولكن ما شاء الله عليه حركى ويلزمه مكان فيه انشطه يطلع فيها طاقته ويستفيد فياريت تردو عليا وتفيدونى جزاكم الله الف خير

ام مروان
09-07-2012, 03:06 AM
معقوله 8 اعضاء شافو الموضوع ومحدش قدر يدلنى

qrt_trading
09-07-2012, 11:10 AM
أسفة اختي ما اعرف أنا بنفسي دورت لين ما عجزت آخرتها رحت اشتريت psp3 وحطيته لهم يمكن اشوي يهدون ويقعدون في مكانهم هذا غير اني اشتريت لهم برجه صغيره كل يومين او ثلاث اترسها لهم وأطلعهم برع علشان يهدى البيت اشوي واقدر اريح راسي من اصراخهم وازعاجهم الله يحفظهم إن شاء الله.

كازانوفا
09-07-2012, 11:18 AM
ما اظن في مراكز صيفيه لان الوقت مش راح يكون منظم او مناسب لدخول الشهر الكريم
ما في غير ادخليه حضانه

ام مروان
10-07-2012, 04:32 PM
أسفة اختي ما اعرف أنا بنفسي دورت لين ما عجزت آخرتها رحت اشتريت psp3 وحطيته لهم يمكن اشوي يهدون ويقعدون في مكانهم هذا غير اني اشتريت لهم برجه صغيره كل يومين او ثلاث اترسها لهم وأطلعهم برع علشان يهدى البيت اشوي واقدر اريح راسي من اصراخهم وازعاجهم الله يحفظهم إن شاء الله.

مشكوره اختى على الرد انا كمان جيبالهم بركه وبطلعهم الحوش لكن مش كفايه وحلوة فكرة الpsp3 انا فكرت فيها لكن معرفش هو ينفع من عمر كم

ام مروان
10-07-2012, 04:33 PM
ما اظن في مراكز صيفيه لان الوقت مش راح يكون منظم او مناسب لدخول الشهر الكريم
ما في غير ادخليه حضانه

مشكور احوى على ردك لكن انا عاوزه مركز يكون فيه انشطه

ام مروان
10-07-2012, 04:35 PM
على فكره انا سمعت ان فى مركز فى الدوحه فيه انشطه كتيره جدا زى الرسم والكراتيه والجودو بس بياخد من عمر 4 سنوات صديقتى بتودى بنتها بتشكر فيه جدا لو عاوزين تعرفو هو اسمه ايه اسال لكم

عاهد بن علي
10-07-2012, 04:35 PM
السلام عليكم

حبيت استفسر عن اى مكان فيه انشطه صيفيه اقدر احط ابنى فيها فى هذه الاجازه انا ابنى عمره 3 سنوات ونصف الله يحفظه ولكن ما شاء الله عليه حركى ويلزمه مكان فيه انشطه يطلع فيها طاقته ويستفيد فياريت تردو عليا وتفيدونى جزاكم الله الف خير

الله يوفقكم
وان شاء الله يفيدونك الاعضاء

ام مروان
10-07-2012, 06:41 PM
مشكور اخوى عاهد بن على على الرد

زهرة بنفسجية
11-07-2012, 04:03 AM
نفففس المعاناه
المشكله انه في شح بالمراكز الصييفيه مادري ليش!!!

الله المستعان علئ هالعمر

تربوي
11-07-2012, 11:17 PM
تعلن كتارا عن فتح باب التسجيل لحلقات تحفيظ القرآن للآطفال أقل من ١٤ سنه، هناك جوائز قيمة و رواتب للمشاركين. للمزيد: http://t.co/6loBhQIG”

ان شاء الله هذا الاعلان ينفع بعض المتابعين

الملا
12-07-2012, 12:07 AM
مشكلتنا انقول شح المراكز واحنا من الاساس ما كلفنا على عمرنا شوي ودورنا عن هذي المراكز

ابسط مثال الاندية الرياضية والاجتماعية اعلنت في الجرايد عن انشطتها الصيفية غير المراكز الشبابية ومع ذلك انقول مافي مراكز

زهرة بنفسجية
12-07-2012, 10:43 PM
مشكلتنا انقول شح المراكز واحنا من الاساس ما كلفنا على عمرنا شوي ودورنا عن هذي المراكز

ابسط مثال الاندية الرياضية والاجتماعية اعلنت في الجرايد عن انشطتها الصيفية غير المراكز الشبابية ومع ذلك انقول مافي مراكز

ممكن تعطينا بعضهم لو سمحتي
بالنسبه لي دورت
اما التسجيل غالي
او مافي مواصلات
هذا غير اللي فل و مافي اماكن
...

الملا
12-07-2012, 11:58 PM
ممكن تعطينا بعضهم لو سمحتي
بالنسبه لي دورت
اما التسجيل غالي
او مافي مواصلات
هذا غير اللي فل و مافي اماكن
...

الاندية كلها سكرت التسجيل وباقي ايام ويخلص الصيفي

اشلون التسجيل غالي

ما اظن المبلغ يعدي 200 ريال مقابل استخدام مرافق النادي والمبلغ بسيط مقابل الاستفادة

والاندية وفرت مواصلات كلن حسب موقعه الجغرافي الا اذا الباص فل

ام مروان
13-07-2012, 02:01 AM

مشكور اخوى الملا على الرد ولكن كل الانديه بتاخد من عمر 5 سنوات لكن العمر الاقل ما بتاخد انا لفيت وسألت انما النوادى الثانيه مثل نادى الدانه بيقبل لكنه خاص واسعاره غاليه

ام مروان
13-07-2012, 02:03 AM
الاندية كلها سكرت التسجيل وباقي ايام ويخلص الصيفي

اشلون التسجيل غالي

ما اظن المبلغ يعدي 200 ريال مقابل استخدام مرافق النادي والمبلغ بسيط مقابل الاستفادة

والاندية وفرت مواصلات كلن حسب موقعه الجغرافي الا اذا الباص فل

طيب هو التقديم بيفتح امتى علشان نعمل حسابنا الصيف اللى جاى ان شاء الله ومشكور على اهتمامك

زهرة بنفسجية
13-07-2012, 05:42 AM
عارفه انه سكر التسجيل
بس اتكلم بناءا علئ اللي شفته اثناء بحثي في اول الاجازة
بعدين شلون 200 ريال
انا سجلت بنتي في الكوكبه و هذا ارخص شي حصلته كان 300 ريال و المواصلات 100
يعني 400
لمدة ما تجاوزت 14 يوم
اذا في انديه تستقبل اطفال بعمر من 4 سنوات ياريت تفيدونا حتئ نعمل حسابنا
علئ العموم. مشكورين

الملا
13-07-2012, 11:17 AM